torsdag 27 januari 2011

{ Challenge: Cute }

Här kommer mitt bidrag till Scraphimlens månadsutmaning där man skulle tolka en skiss. Jag har vridit på skissen lite för att den skulle passa med fotona och pappret. :) Twisten va att man skulle ha med minst två handgjorda blommor på sin layout oxå:

Here is my take on Scraphimlens monthly challenge. The challenge was to take their sketch and the twist was that you should at least have to handmade flowers on your work:

Här är bilder från studentbalen, det va några år sen nu snart elva för att vara exakt. Härligt att få känna sig som en filmtjärna på röda mattan för en dag! :D Min mamma sydde klänningen efter mina instruktioner, på den tiden va det väldigt ovanligt med rosa klänningar och min rosa tid kom nog inte förrän efteråt... nu i efterhand hade den gärna fått va rosa istället men vinrött thaisiden är inte fy skam det heller. Faktum är att jag fått tillfälle att använda den vid tre tillfällen till efter detta. Min ena systers bröllop, Idrottsgalan och Caperiogalan... :)

Jag har använt den ljuvliga serien från MME Lost and found, äntligen fått till de egengjorda snurrblommorna så att jag blev nöjd. :) Den rosa halvpärlsswirlsen kommer från Prima om jag minns rätt. Hoppas ni gillade den! ♥

This is the pics from my "high school prom", it was a few years ago, eleven to be exact (!). It's lovely to feel like a moviestar on the red carpet for a day! :D My mother sewed this dress after my instrucions. As a matter of fact I had worn it three times after this day. One of my sisters wedding and two gala's here in Sweden. :)

I have used the lovely collection from MME "Lost and found", finally I got the "swirly flowers" as I wanted them :) The pink swirl is from Prima, I think.

Hope you enjoyed it! ♥

2 kommentarer:

Petra sa...

Underbar LO.

Annette sa...

Den är så vacker, och du också! Jag förstår att du kände dig som en filmis!

Kram

Related Posts with Thumbnails