måndag 7 februari 2011

{ DT MiMas: Mjuka Valpar }

Hejsan!

Även om jag vanligtvis inte är den där vintage/ shabby chic tjejen så är det härligt att inte behöva hamna i en stil eller i ett fack bara... denna månaden fick jag ett helt fantastiskt ljuvligt kit som vid första tanken kanske inte va precis den stilen jag själv brukar inhandla men samtidigt vilken rolig utmaning!

Jag tyckte de va så vackra att jag ville vara säker på vad jag skulle göra innan jag började klippa och riva i papperna...

Som ni kanske vet sedan tidigare så gillar jag att scrappa lite blandade foto... jag håller exempelvis på med ett släktalbum där jag lånat bilder från mina far och mor-föräldrar, scannat in och framkallt på nytt att bevara genom scrappade album. Här kommer en layout till det albumet.

Hi,

As you might know, I'm not usually the vintage - shabby chic kind'a'gal, but it's nice to not end up in just one style - it's fun to experiment and try diffrent styles and when I got this wonderful DT-kit from MiMas I loved it altough it isn't my usual "style"..

Maybe you have seen that I like to scrap diffrent kind of photos, for example I'm doing an album about my relatives. I lend pictures from my grandparents on both sides and scan their pictures and got my on to scrap and make an album of. So here is an LO for that album.


Jag har försökt utmana mig själv oxå att inte alltid bara köra med vit bakgrund, det har blivit mycket det på sistone och ibland kan det vara kul med lite färg även om det i det här fallet blev ljusrosa cardstock. Papperna från Basic Greys kollektion Curio är verkligen så ljuvliga både på fram och baksidan och jag har försökt utnyttja dem till fullo. Eftersom kanterna på pappret va så snyggt en svart ram och då jag skar i det så fattades ju den svarta ramen på de sidor jag skar så jag försökte efterlikna denna ram så att det blev enhetligt. Jag använde mig helt enkelt av en lite bredare svart ZIG-penna som kommer från shoppen, samt att jag chalkade litei kanterna.

Spetsen är helt ljuvlig, den har jag fäst dit med häftapparat, det sitter som berget är smidigt och tom snyggt, tycker jag. De underbara kvistrosorna kommer oxå de från butiken. Gillar verkligen de små benvita med brunt i mitten, de är vackra! Det kom oxå jättefina pärlor och brads med i DT-paketet. Här har jag trätt dem på en superbra tråd som oxå fanns med och sen gjort en lite cirkel och häftat fast och satt en ros på. En brad fick sin plats uppe i högra hörnet. Titeln är ett jättevackert alfabet från Adornit, jag ville verkligen försöka få titlar som är korta och som bara innehåller en bokstav av varje så att jag får chansen att använda detta alfabetet många gånger till. Sen hade jag även några halvpärlor och mini alfabet från Adornit kvar från tidigare DT-paket...

Några detaljbilder kommer här (ursäkta ljuset):

I try to challenge myself to not always use a white background witch I tend to do more often nowadays... so here is a light pink background instead. The papers are from the lovely collection Curio by Basic Grey - love it. Both fronts and backs are gorgeous! The alphabets both the big one and the tiny one is from Adornit... and everything I have used is coming from my DT-Shop MiMas Scrapbooking.

And som details (pardon the light):





Tack för besöket och för att köpa allt fint jag använt så kila in i MiMas shop och för mer inspiration kika in på MiMasbloggen!

Thanks for visiting, to buy all the nice things I've used visit MiMas shop or to get more inspiration I can recommend a visit in the MiMas blog! (Links above).



4 kommentarer:

smuulan sa...

Jättefint, och jag tycker faktiskt att din stil ändå lyser igenom. Det är verkligen A`la Emmeli!
Kram kram

Annette sa...

Den är jättefin! Måste titta in i butiken efter den där spetsen. Och vad kul med ett släktfoto! Det passade så bra till materialet.

Ni kommer att få en högtidsstund nästa helg - Trassel var lika bra som Skönheten och Odjuret. Fullsatt salong och både vuxna och barn skrattade högt :D Sedan är ju Disney bra på att framkalla alla sorts känslor, fantastiskt att de kan framkalla lyckokänslor så att tårarna rinner med hjälp av tecknade figurer och musik..!

Ha en bra dag! Kram!

Kerryn sa...

Just beautiful Emmeli!!

Marit sa...

Hej!

Först vill jag gratulera till DT platsen, du är så duktig. Det bara kliar i fingrarna när man går in på din blogg. Jag ser att du använder gamla foton, hur gör du när du ska framkalla dem, scannar du in dem?

Related Posts with Thumbnails