lördag 25 april 2009

Scrapmaran del 1

Så nu är man hemkommen, kom väl hem för en 45 minuter sen. Men har gjort mig i ordning för natten, sorterat mina papper och nu ligger jag här i min sköna säng och ska skriva några rader.

En scrapmara är nog en av de roligaste event jag har varit på i pysselsammanhang. En massa scraptokiga människor av alla de slag träffas och skapar, pysslar och tävlar... Det är så roligt, jag önskar bara att det kunde vara lite oftare och att man hade haft tid att gå på sånt lite oftare.

Visst är jag skitslut nu, har hållt på från kl 10 - 21.30 med några snabba avbrott för mat och fika. Mina underbara vänner Carina och Amy har gjort dagen fulländad med sitt sällskap och sina komiska kommentarer, tips och utlåning av diverse verktyg m.m.

Jag hann med fyra LO's, inte så mkt tänker ni men det tar tid kan jag säga, särskilt när man lägger ner lite tanke och arbete bakom. Det va tre scraputmaningar idag och några kortutmaningar. Jag satsar ju helhjärtat på LO's eftersom det är vad jag tycker ger mest. Även om de gör superfina kort så känner jag som så att tiden är dyrbar och därför vill jag satsa på mina album som jag får behålla själv... sen kan det såklart vara kul att göra något kort då och då men då får det vara lite extra speciellt.

Första utmaningen va att göra en LO med ett kort (inte lätt) och med fyra papper på lager, man fick en skiss att gå efter, gick hyfsat bra!

Andra utmaningen va att göra en LO med huvudfärgerna grönt och rosa, piece of cake för mig eftersom det är "mina" färger... den blev jag supernöjd med!

Tredje utmaningen va att göra en LO i retrotema alltså brunt, orange och grönt. Något svårare för Emmeli Steinwall, not my everyday colors, men desto mer utmaning, den blev riktigt fin faktiskt även om jag inte kunda låta bli att smyga in lite skarp rosa även i den. ;)

Sen hann jag göra en på egen hand mot slutet oxå i påsktema till Sessans album, blev väldigt pastellig nästan lite för men fin ändå. Ni får se allt i morgon för idag orkar jag inte fixa med kameran förstår ni. Blev faktiskt inte så farligt stressigt eller prestationsartat... man körde sitt race helt enkelt och det kändes skönt.

Fick en del komplimanger oxå vilket var kul eftersom det fanns ett antal riktigt erfarna och duktiga scrappare ibland oss men även amatörer i min kaliber och ännu mer "gröna".

Sen va det ju väldigt farligt att Landstoken hade sin butik med sig och med 15% rabatt så lite shopping blev det ju förstås oxå, mkt behändigt om man saknade något papper i en speciell färg eller behövde någon ny dekoration. De måste tjänat multum för det va kö till kassan nästan hela dagen. Roligt för dem med tanke på allt arbete som de lagt ner. Fick lite presenter oxå både när vi kom och i utlottningen, va kul tycker jag!

Nähäpp nu är det nog dax att sussa så man orkar med ytterligare en dag för hur roligt det än är, är jag både trött i kropp och själ. I morgon blir det ännu tidigare, vi kör igång redan kl 9 vilket innebär att jag måste åka hemifrån 7.45. Pip!

Hoppas ni haft en superb dag ni med! Har hört att vädret varit toppen men jag har ju suttit inne mestadels och inte märkt av det... :)

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails