söndag 7 februari 2010

{ Lite nytt i pysselhörnan }

Häromdagen så kom jag på en ny briljant idé som förvaring till pysselhörnan... och som vanligt när man väl kommit på något så vill man ju göra det på momangen...

Först behövdes det inhandlas tavellister på Ikea och krokar... som tur va hade mamma och syrran planerat ett besök till Jönköping där Ikea finns...

I fredags va de där och pappa kom på kvällen och satte upp tavellisterna åt mig - nu är sovrummet helt överbelamrat med tavellister och hyllor men tycker ändock att det ser rätt smakfullt ut även om det är mycket och plottrigt. Fast sen spenderar ju inte gäster någon tid i mitt sovrum och därför känner jag att det är okej om det inte är stilfullt och fint just där...

Så här kommer nya uppdaterade bilder på min pysselhörna! :)

Så här fint blev det med de nya tavellisterna... där har jag tidningar, akrylfärg, lite blommor, härliga papper för inspiration och lite annat smått och gott. Under har jag satt krokar för att hänga mina band, mina bazzillfärgkartor, mitt miniablum m.m.

Här syns lite av varje... har en liten Ikeabyrå med smått och gott i, en rosa låda (kassett) med thickers och adornits, min verktygsväska från Ikea med allt nödvändigt i. Ovanför Ikeabyrån har jag plastlåder med: stickers, chipboards, ribbons, journalingtags, utstansat, bling m.m.


En helhetsbild på pysselhörnan.... i den vita lådhurtsen har jag små plastlådor med fack med knappar, brads och öljetter, jag har oxå olika sorters klister, skärmaskinen och annat nödvändigt lättillgängligt. Under skrivbordet finns oxå en lådhurts med sånt som inte används lika ofta. Mappvagnen med mönstrade papper och den svarta trädlådan på golvet som pappa snickrat fack i för enfärgade papper.

Mitt "träd" med lite nyinköpta inspirationssaker som ännu inte hamnat på rätt plats i förvaringen...



En bild på helheten... till vänster datorhörna med skrivare och annat till datorn.


All pappersförvaring...


Tack för titten! ♥

4 kommentarer:

Morfen sa...

Oj vad fint du har det!!

yvve sa...

Kanonfint

Anonym sa...

Så fin & mysig din pysselhörna är... Så skulle jag åxå vilja ha det. Nån gång kanske det blir verklighet för mig åxå :)

Kram kram

NHL sa...

Åh, så coolt prylparaply!
Bra tips med tavellister, det måste jag nog sno :-)

Related Posts with Thumbnails