torsdag 30 april 2009

{ Vilken Stilpersonlighet är du? }


Källa: http://www.hudoteket.se/

I vår färg- och stilrådgivning hjälper vi dig hitta de färger och den stil som passar dig bäst. Så att den du ser ut stämmer in med den bild du vill förmedla av dig själv och den du är. Genom att göra ett av våra test får du reda på vilken stilpersonlighet just du har. Detta är en av de saker vi tittar på när du gör en färg & stilanalys hos oss. Anteckna dina svarsalternativ och räkna sedan ihop vilken bokstav du fick flest av. Längre ner på sidan hittar du de olika personligheterna.

1. Hur använder du färg
A Den som passar bäst just den dagen
B Starka, kontrasterande och klara toner
C Mjuka pasteller
D Jag vill koordinera färgerna
E Jag har enkla färgkombinationer
F En ton i ton look

2. Vilken shoppartyp är du
A Jag älskar marknader och second-hand
B Jag köper det jag gillar
C Jag gillar hela shoppingproceduren
D Jag planerar noga och följer min lista
E Jag köper nytt vid behov
F Jag investerar i kläder

3. Hur skulle du beskriva din typ
A Vidsynt och ibland mycket udda
B Jag vill göra intryck och bär iögonfallande detaljer
C Snygg med kläddetaljer som får mig att känna mig feminin
D Prydlig, organiserad och koordinerad
E Avslappnad och ledig
F Enkel och elegant

4. Hur ser dina arbetskläder ut

A Individuella delar
B Iögonfallande delar
C Snygga blusar och toppar som jag kombinerar med en kavaj
D Skräddarsydda dräkter
E Lättburna plagg
F Basplagg, som kompletteras med accessoarer

5. Hur ser dina fritidskläder ut
A En samling second-hand plagg
B Senaste nytt
C Prydliga, feminina plagg
D Koordinerade plagg
E Jeans och bekväma toppar
F Enkla plagg med kul accessoarer

6. Hur ser din festgarderob ut
A Sammet, brokad, spetsar och siden
B Ovanlig och unika plagg
C Välsittande plagg med massor av detaljer
D Enkla och skräddarsydda plagg
E Bekväma, snygga byxor och en lång, löst sittande skjorta
F En elegant dräkt eller byxdress

7. Hur ser dina skor ut
A De passa inte till mina kläder
B Höga klackar eller toppmoderna
C Snygga med många detaljer
D De matchar handväskan
E Bekväma
F Aktuella

8. Vilka smycken gillar du
A Ovanliga - samlar på dem
B Stora, gör intryck
C Uppseendeväckande, dinglande och snygga
D Enkla och fina
E Minimala
F Aktuella och noterbara

9. Vilken är din attityd till makeup
A Jag experimenterar
B Jag vill bli sedd
C Jag älskar det och det får ta tid
D Jag har alltid samma rutin
E Minimal
F Den kompletterar min look

10. Vilken frisyr har du
A Beror på humöret
B Byter ofta
C Långt
D Prydlig
E Lättskött
F Alltid modern

Nedan hittar du din stilpersonlighet



A. Kreativ•
Din garderob är full av många olika typer av plagg, inkl second-hnad mixade med märkesplagg, som du har samlat på dig under årens lopp.• Shopping är en konstform för dig. Du gillar ingenting bättre än att ta en runda i en välgörenhetsaffär eller i din mors vindsgömmor. Affärskedjorna är avskyvärda.• Du gör ofta fantastiska fynd på resor eller ser i modertidningar för att få inspiration.

B. Dramatisk•
Din garderob består av många olika stilar och udda plagg som du impulsköpt, utan tanke på om de passar ihop med övriga garderoben.• Du bryr dig inte om plagget är praktiskt ellet tvättbart, det skall bara göra intryck.• Du kollar alla modetidningar för att se senaste trenden.

C. Romantisk•

Din garderob är “blommig”, antingen i form av mönstrade tyger eller i accessoarer och dekorativa detaljer, som broscher, smycken och andra detaljer.• Du har alltid matchande och snygga underkläder, även om de är obekväma.• Dina sportkläder är antingen i snygga färger eller har dekorativa detaljer. (fick sex av tio)


D. Klassisk •

Du föredrar en väl sammansatt stil och tycker inte om att mixa mönster eller djärva färgkombinationer.• Dina arbetskläder är praktiska och enkla, du har endast mönster på scarves.•Du använder sällan jeans, föredrar klassiska långbyxor och snygga skinnskor.

E. Naturlig•

Din garderob verkar oorganiserad och du tar på dig det du hittar just den morgonen.• Långbyxor med lågklackade skor är ditt första val för maxamal komfort och bekvämlighet.• Dina smycken är minimala, om du alls använder några - och de mörkt knappt.

F. City chic•
Du köper om omsorg och gör sällan dåliga köp. Du är noga med att vad du än köper så matchar det till det du redan har i garderoben.• Du är försiktig med skarpa färger och tenderar ha ton-i-ton garderob.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails