onsdag 23 september 2009

Garnbeställning


Nu har jag lagt in en beställning på garn. Tycker att det börjar bli dax att sticka lite igen. Det är ett höstpyssel som jag började med förra året och som va riktigt roligt. Men lite svårt. Än så länge har jag mest koll på aviga, räta och hur man lägger upp maskor samt avmaskar... eller heter det maskar av? Avmaskar gör man väl på hundar... well well -ni fattar! :)

Hoppas inte denna poncho kommer bli alldeles för svår. Om ni inte varit inne och tittat på Garnstudio så kan jag rekommendera er att göra det. Det finns massor med gratis mönster... kruxet va bara att få tag i deras garner tyckte jag först. Då de inte säljer dem själva. Visserligen behöver man ju faktiskt inte köpa just deras Dropsgarner men man vill ju att det ska bli bra och rätt. Samtidigt som man faktiskt gynnar dem att fortsätta dela ut gratis mönster och det är ju inte fy skam. Hittade dock en webbutik vid namn Deisy Design som hade deras garner och mycket mer.


En sak som hade varit önskvärd i sökfunktionen på Garnstudio hade varit att i sökmotorn kunna välja svårighetsgrad - för om man söker på t ex Dam - Kofta - Lätt så borde bara de enklaste mönsterna komma upp men så är det inte tyvärr. Nu får man hålla tummarna för att man klarar det i alla fall. I värsta fall får jag väl överlämna det till farmor som är en hejare på att sticka. Men först vill jag ge det en chans.

Förresten finns det ett "stickcafé" i här i trakten - kanske man skulle testa på?! Det blir väl jag och alla tanterna, men det gör ju inget för den delen, de skulle säkert kunna hjälpa mig om jag körde fast - den som ändå hade mer tid...

Anyway så är det ju kul att ha något att sysselsätta sig med när alla tv-program börjar gå på tv...

1 kommentar:

Isabella sa...

Vad roligt om du ska börja sticka!=) Hade velat beställa något av dig?? om du har tid...vi får se..
Kramis Bellis

Related Posts with Thumbnails