söndag 25 oktober 2009

{ Söndagens utmaningar }

Här kommer söndagens antagna utmaningar i bilder, som i förra inlägget ber jag er att ha överseende med bilderna som dessvärre får lite blixtar i sig pga att det är mörkt ute... hade blivit finare om jag tagit utan blixt i dagsljus men det kommer nog inte vara dagsljus då jag är hemma förrän nästa helg och vem kan vänta så länge, inte jag i alla fall... :) Klicka om ni vill se dem större!


Denna söta började jag med igårkväll men slutförde idag innan jag antog utmaningarna i programmet... en söt LO som jag fick ganska mkt beröm för vilket va kul. Kommer så klart hamna i Antonias album. Va rätt osäker på hur den skulle bli innan jag blev klar, men blev rätt nöjd med resultatet. Bilderna är tagna på Tveta på Öland vid poolen på Allis och Antonia. Material: Bling cardstock, mönstrat papper, thickers, mullberry, brads och chalk.


1. Teknikutmaning (endast kort) - Använd endast färgerna rosa-brunt, rosa & svart.
Denna layout gjorde jag med denna utmaning i åtanke, när jag va färdig och visade upp LOn för hon som skötte biljetterna så påpekade hon om att det faktisk va ett kort och ingen LO, men hon god tog den till skissutmaningen istället... schysst!


2. Teknikutmaning (endast layout) - Du får endast använda cardstock, alltså inga köpta mönstrade papper på denna layout! Du får göra eget mönstrat papper.
En enkel LO' till Antonias album, bilderna är tagna i Stockholm när jag fick låna Mårtens 50 mm objektiv. Det tog tid men det va roligt att använda Amys fina stämpel från Magnolia, fick låna primarkers från en annan tjej att färglägga stämplarna, så kul och så schysst när man kan låna och prova varandras saker... knappar, cardstock, thickers, cardstock dots, ribbon samt chipboard.


3. Färgutmaning (kort eller layout) - Använd endast färgerna orange, gult och brunt.
Denna LO' blev oxå relativt enkel men tiden va knapp och jag ville vara med i ytterligare en utlottning för att kanske vinna pris... mycket svårt att använda dessa färger men blev dock rätt fint i slutändan... tog ett kort på min underbara familj (dessvärre saknas yrvädret Sofie som va försvunnen vid tillfället då bilden togs, får leta fram en bild på henne och skriva infälld som de gjorde i skolkatalogen när någon va frånvarande då gruppfotot togs ;) )... Bilden är tagen från min kusins bröllop. Material: Cardstock dots, cardstock, mönstrat papper från Asparagus, bling, thickers, ADORNit, blommor från Magdas.. kommer att hamna i mitt album.

4. Skissutmaning (välj själv kort eller layout)
Ja denna bild som ni ser igen hamnade alltså under denna kategori på utmaningen, en LO till mitt album med bilder från i somras på Öland, bling cardstock, cardstock, punchinella, ADORNit, bling swirl, blommor, brads och thickers...

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails