måndag 8 februari 2010

{ Midsommar }

LO från 2010

Mitt tredje alster från i lördags blev till en utmaning hos Månadens Utmaning: Utmaningen var den att man skulle använda sig av tyg/textilier.

Bilderna: Har redan scrappat en LO från förra midsommar men då till Sessans album, detta blev till mitt album även om layouten kanske är lite smått barnslig så gillar jag den.

Material: Hmm jag fick helt enkelt gå och leta lite i min låda med tyger samt min stickkorg för att hitta lite material till denna LO. Blommorna och fjärilarna är från ett underbart tyg som jag sydde påslakan till Antonias spjälsäng... dessa är nu nerpackade då hon sover i en större barnsäng, därför blev jag lite nostalgisk när jag fick syn på tyget igen. Jag har suttit på detta vita papper med utstansade blommor på ganska så länge och inte riktigt vetat vad jag ska hitta på med det. Men nu blev det av. Jag satte rosa enfärgat papper på blommorna på sidorna och sydde med garn i blomman i mitten. Skar ut en ram och fäste fotona i ett hörn med en brads och spred ut dem i ramen. Använde mitt söta QK rainbow alfabet till titeln med chalk. Bakom ramen stämplade jag med rosa akrylfärg och bubbelplast.

1 kommentar:

Tessalonika sa...

Vilken härlig layout!! Älskar stämplingen med bubbelplasten ;)
Kram Tessan

Related Posts with Thumbnails