tisdag 6 april 2010

{ I Pressen - DT-alster för MiMas }

LO från 2010

Det va inte svårt att få inspiration och skapa utifrån ett så fint och sött DT-paket som jag fick av MiMas sist.

Bilder: Jag har letat fram lite vackra bilder från när min fyraåring va ganska så nyfödd. Otroligt vackra bilder som bara legat i en låda, inte klokt egentligen men nu har några av dem blivit scrappade, precis som förra veckans DT-alster är det Linda Broström Cabrera som fotograferat dessa ljuvliga bilder för ett reportage i Expressens Söndagsbilaga Hallå... jag ska försöka att komma ihåg och scanna in reportaget så att ni kan se vid tillfälle! :)

Material: Ett jättesött cardstock med "lackade" prickar på fick bli en bas, roligt med ett enfärgat men ändå med en extra liten touch på i och med prickarna, dessvärre syns det inte så väl i inscanningen men det kan anas lite om ni tittar noga. Det syns desto mer i verkligheten kan jag lova! :)

Egentligen ville jag knappt klippa sönder det supersöta mönstrade pappret från Making Memories PitterPatter som såg ut som en tidningssida men hur jag än försökte så tyckte jag att det blev bättre att klippa ut några annonser och tidningstiteln och sätta dit istället...

Jag skrapade kanterna och chalkade dem för lite slitnare och äldre look. Stämplade på ett vitt akvarellpapper en journalingstämpel som jag oxå chalkade för att den inte skulle bli så kritvit och skrev min journaling i den. Gjorde ett hål i och knöt det ljuvliga rosa organzabandet till en rosett.

Gjorde två fotomattor en rosa och en mörkbrun, sen veckade jag det rosa prickiga organzabandet som en ram runt på vänstersidan. Satte dit en blå blomma och två blå hattnålar för att bryta av det rosa lite och knöt det smala organzabandet runt.

Här kommer lite detaljbilder...

För att se komplett Materiallista får ni kika in i Mimas trevliga blogg!!

Hoppas jag har kunnat inspirera en dag som denna!

Ha det gott!

2 kommentarer:

Malin/Turbomalin sa...

Verkligen superläcker LO. Gillar dessutom hur de blå detaljerna i LOn tar upp era fina blå ögon :)

Morfen sa...

Fantastisk layout! Vart får du alla idéer ifrån? Så söta foton också. Kul att bli fotad av ett proffs. :D
Kramis!

Related Posts with Thumbnails