torsdag 14 oktober 2010

{ Alster från helgen i Karlstad }

Jag har ju ännu inte visat det jag hann med på träffen i Karlstad... det måste jag ju göra. Jag deltog bara i två tävlingar då jag inte hann med att vara med i fler men lite scrappat blev det när nervositeten efter demon hade släppt. ;)

Här scrappade jag till blingutmaningen! Bilder från när jag och Anna träffade Black eyed peas på Caféet, riktigt kul! Jag har använt ett blingigt papper från MMEs nya serie Los & Found, journalinglabel oxå från MME, blingstenar, blommor från Prima, prismor på ståltråd från Magnolia...

Denna gjorde jag utan utmaning, med papper från EPP, fick låna de söta fiskstämplarna av min bordsgranne Ann på träffen, tack så mycket. Stämplat med distressen broken china, blommor från prima, fjärilsstans från Martha Stewart, halvpärlor. Titeln är alfabet från Doodlebug.


Här har jag scrappat en liten äldre bild på Antonia och min lillasyster Sofie, en härligt färgglad layout blev det. Har glömt varifrån pappret är men jag älskade det när jag såg det på mässan (fram och baksida), washitejp, journaling sprouts från Jillibean Soup, halvpärlor, gröna blomdecos och titel från SFL.


Denna layouten är gjord till min släktalbum, min farfar gör lumpen bland annat. Mönstrat papper från Websters pages, washitejp, badge från AC, blomma från Prima, glossy accents, ugglecharm, floss, film strip från TH, alfabet från bl a OA.

Och så denna gjorde jag till utmaningen. På lördagen fick alla vi som deltog i träffen ta ett gruppfoto som vi sen fick ett varsit till på söndagen och som ingick i en utmaning att scrappa just detta foto. Jag använde mig av MMEs ljuvliga serie So Sophie, thickers från American Craft, blommor från Prima, halvpärlor från Prima e-line, Perfect pearls coppar, mini alfabet från Jenni Bowlin. Den gröna blomdecosen är från SFL.
Japp nu har ni fått se alla mina scrappade alster från Scrapträffen i Karlstad, mycket lyckat! ♥
Tack för att ni kikade in! ♥

5 kommentarer:

Petra sa...

Så många fina layouter du gjort igen Emmelie. Alla är superfina som vanligt, "fiskelycka" blev nog min favorit.
Kram o ha det gott.
Petra

allram/ Jenni sa...

Oj oj var du varit flitig. Träffar är ju så inpirerande. Jag älskar att träffas. Gillar den sista skarpt, coolt foto och superfina färger.

Lilo sa...

Wow! Ett helt gäng med snygga layouter att njuta av! Nu MÅSTE jag se till att scrappa lite imorgon!

Maiden sa...

Wow så mycket fint!
Favoriten är farfar - såå läcker layout! :-) Sen måste jag även säga att jag tycker att du är expert på att få in många foton på en layout, det gillar jag!!
Kul med gruppfotot från träffen - är inte alls avis...
Kram

TesaB sa...

Oj,oj oj!!! Fantastiskt vad du skapade på söndagen!!! De är grymma allihop, var och en på sitt sätt.

Related Posts with Thumbnails