tisdag 5 oktober 2010

{ Bilder från Karlstad }

 Precis framme i Karlstad ska vi möta upp Emilia och ta en tur på stan... mycket stod på to do-listan. Våran fyra timmars bilfärd gick i ett nafs då vi hade massor att prata om, träffen, scrap i allmänt, shoppinglista, material och mer därtill...

Vi mötte upp Emilia, lika snygg och vacker som vanligt och med två sötnosar i koppel. Så roligt att få träffa henne igen! ♥

Efter en tur till både 4sound för att hämta ut Andreas synth, (väldigt tung) gå tillbaka till bilen och lämna den och sen vidare till 1. Lagerhaus, 2. Glitter, 3. Panduro för att göra våra planerade inköp... hittade lite fina inredningsdetaljer på Lagerhaus faktiskt och på Panduro kom endast det jag planerat att köpa med hem, bra jobbat Emmeli. :) När vi va klara på stan, inhandlade vi middag och knökade in tre tjejer, två hundar, inköpen tillsammans med våra scrapgrejer och synthen... behöver jag nämna att vi kände oss som familjen Taikon när vi körde iväg med min lille Peageot 206a mot Karolinen för att hälsa på Micke o co.

Väl hemma hos Emilia gjorde vi oss hemmastadda, värmde upp maten, korkade upp vinet och hade en riktigt mysig tjejkväll. Sötnosarna Pärla och Prinsen va så klart oxå med och myste med oss.


 Efter middagen gick vi in till "salongen" och drack the/kaffe och smaskade på lite choklad medan Emilia fick öppna presenterna hon fått av mig och Sara.

 Jag kunde inte motstå att ge Emilia denna glammiga grytlapp då hon fick ett par likadana diskhandskar sist. ;)

En liten bild på oss tre!

En bild på Emilias fantastiska tavlor, hon är verkligen så duktig! Det roliga va oxå att de hade ett reportage om Emilia, hennes tavlor och lägenhet på lokalkanalen som visades varje timme. Vi fick chansen att se ett och det va verkligen jättekul. Väldigt intressant, roligt och bra reportage. Hoppas det kommer på youtube så jag kan länka till er så får ni oxå se det. Emilia är grym på att inreda och få saker som kan se fula ut i andra sammanhang att bli riktigt snygga och läckra.

Sötsnosarna "nakna" och fina! :D

 På galakvällen hade vi tur som hamnade med supertrevliga TesaB och hennes mamma.

 Samt NinaM och Cath oxå från forumet. Det va extra kul att sitta med dem då de satt och scrappade i andra rummet. Till det andra träffrummet kom jag aldrig, tänkte flera gånger besöka dem där men det hanns lixom inte med... ett sånt här event skulle minst vara tre eller fyra dagar för att man ska få chans att hinna med lite...
Jag och Sara, festglada. Maten va superb och underhållningen helt okej, tycker nog att värmländskan gjorde mer än hälften av underhållningen, jag bara älskar den dialekten!


Här har de lagt sig tillrätta i dubbelsängen som jag och Sara fick dela på. Faktum är att jag fick ha Pärla hos mig båda nätterna medan Prinsen låg hos Emilia, känner mig mycket stolt att hon ville sova hos mig!

Frukost på söndagmorgonen...


Vi låser om hos när vi beger oss iväg till träffen och mässan dag 2 (hade ingen kamera med mig dag 1)

En liten del av ena mässrummet...

Min team-kollega Ulrika håller föreläsning om Scrapbooking för nybörjare, jätteintressant även för en som har hållt på ett tag. Extra spännande och häftigt va ju förstås att hon hade med några av mina layouter då hon visade olika typer av stilar, min stil kallas visst mestadels retro/grafisk... och det låter ju inte helt fel.

Vårat träffrum där flera sitter och pysslar faktiskt. Det hanns med mer pyssel på söndagen kan jag ju säga då lördagen gick åt till att shoppa, bekanta sig med sina forumkompisar och bara flänga runt. Att jag oxå hade en demo på lördagen gjorde ju inte direkt att jag kände mig mer produktiv då jag va så nervös men faktum är att det gick över förväntan faktiskt. :D

Ytterligare en bild på vårt träffrum, Sara ser ni i bild, vi satt längst ner till vänster.

Röstning på alla fina bildrag som gjort till utmaningarna under söndagen... det va inte lätt att välja!

Här presenteras vinnarna av Micke och Helena samt en annan tjej som hjälpte till.

Här sitter jag på min scrapplats som jag tyvärr inte satt på så mycket.

Och Sara på sin plats.


Ja det va en riktigt rolig helg som förstås gick alldeles för fort! ;)

5 kommentarer:

Maiden sa...

Å vad skoj att få se så mycket bilder från träffen!! Så himla tråkigt att jag inte kunde vara med - men nästa år då jäklar!! :-)
Kram

Morfen sa...

Vilken härlig helg i bilder! :D
Det går alldeles för fort på träffarna.. Kanske borde man utöka det till en scrap-vecka istället! :D
Kramkram

Sara sa...

Tack igen vännen för en underbar helg! Jag är så glad att jag följde med! :)
Vi åker i mars med, eller?

Kram kram

Linda sa...

Roligt att få se bilder! Och du har lyckats fånga min kompis och mig på bild också... ;)

Linda sa...

Jag syns inte alls tydligt. Sitter och pysslar på ett kort, jag sitter längst ner i hörnet till vänster på bilden. Mörkt hår. Och på samma bild ska min kompis gå iväg, hon har ett rosa linne och mörkt kort hår.
Tror jag såg dig på träffen också. =)

Related Posts with Thumbnails