tisdag 12 oktober 2010

{ Ego LO's }

Hejsan! Jag håller ju på med mina egoalbum och har en hel del foton som väntar på att scrappas från tillfällen i livet jag vill minnas lite extra... jag tycker att det är fint att kunna framhäva sig själv lite, att vara stolt för den man är och vad man åstadkommit. Det existerar så mycket Jante i oss svenskar i alla fall så det räcker nog och blir över. Dessa bilder är lite extra roliga tycker jag. Min fd arbetskollega och vän Frossan lånade sin fars studio och kamera och vi hade en liten fotosession, riktigt kul va det och här är några av bilderna.

Jag har valt att göra dessa layouter rätt enkla. På den första så har jag färgat in kanterna med rosa akrylfärg, tyvärr missar min scanner 5mm på layouten så därför syns inte kanterna upptill eller nertill. I min vinstkasse som jag fick på Nolträffen så låg det en clearstickers från Heidi Swapp, den har jag suktat efter länge när jag såg den på någon annans alster men aldrig hittat den i butik. En journalinglabel från Jillibean soup samt alfabet från Jenni Bowlin och American Craft.
Här har jag mistat och sytt lite, fick inspirationen av Tessan som gjort en sån fin layout med orange mist. Clearstickersen är från Glitz, titeln är thickers från American Craft, washitejp, det va nog alles.

Är ni oxå lite ego ibland, scrappar ni till ett egoalbum?
Tack för att ni kikade in! ♥

6 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Som vanligt så läckra LOs . jag önskar att jag kunde komma igång med mina. Det blir bara kort här. Och idag är det städrajd i scraprummet. Jag är makalös på att få oordning !!! Kram Eva

Snabbscrapparen sa...

Härligt färgstarka Lo´s på en färgstark och vacker person. Jag håller med dig, det är för mycket Jante i Sverige. Håller inte på med ett Ego album, men borde kanske...

Veronica Tingvall sa...

Underbara layouter, som vanligt.
Jag kom på att jag har glömt att vara på komentaren om mitt pysselrum angående zinklådorna. Dom är gamla från typ clas ohlsson tror jag och menade som trädgårdskrukor. Jag minns bara att dom var superbilliga och kom i trepack :-)

Tack förall inspiration du delarmed dig av. Jag är verkligen urdålig på att kommentera men jag är inne och tittar hos dig så fort du har skrivit nåt nytt :-)
KRAM/Veronica

Morfen sa...

Vilka härliga foton och vad roligt ni måste ha haft. Skoj att du tar tillvara fotona och gör coola layouter! Kram

jenny/e.j.m sa...

Vilka häftiga foton.Superläckra.
Jätte fina layouter i häftig rosa.

Kram
Jenny/e.j.m

Lisa sa...

Du gör otroligt snygga LO´s!
Däremot har det inget att göra med ego för mig... egot är det som vill sätta sig över andra (eller förminska oss). Egot är ungefär så långt från självkärlek det kan komma. Att älska sig själv är kärleksfullt, vackert, modigt och starkt!
Var definitivt stolt över att Du är just den Du är - Du är värd det allra bästa :o)

Kramar!

Related Posts with Thumbnails