torsdag 17 februari 2011

{ Challenge: Familjen }

Pysseltagen har en skissutmaning med twist inne i sin blogg, den pågår under februari månad. Twisten va att man skulle ha med minst 3 stämplar, minst 2 fåglar och minst en metalldekoration på sitt alster.

"Pysseltagen" has a sketch challenge with a twist going in in their blog during February. The twist was to use at least three stamps, at least two birds and at least one decoration of metal.

Lite shabbystil blev det allt på denna. Den fina virkade duken va ett av fynden på Erikshjälpen i helgen. Fågeln i wellpapp fick jag som en extrapresent (tillsammans med lite annat) som tack för att jag handlade hos Pysselbiten, schysst! Papperna jag använt är MMEs Lost & Found.

Jag har använt hela sju stämplar (varav fem olika) på denna layout och alla utom journalingstämpeln kommer från för mig en nyupptäckt stämpelgruva vid namn Gummiapan, billiga stämplar, supersöta och annorlunda stämplar perfekta även för layouter och inte bara kort. I like! ♥ Två fåglar i form av stämplar samt en i wellpapp fick vara med och till sist är det en metalldekoration från Kort och Godt som rosen till vänster ramas in i.

Så här såg skissen ut:

This one became a little bit shabby. The beautiful crochet cloth was one of the finds this last weekend. I got the cute bird from a giveaway when I ordered at Pysselbiten, nice! The papers I've used is MME's Lost & Found.

I've used not less than seven stamps ( 5 diffrent ones). Three birds (the other two is stamps on the clouds) and last the metal deco is the "flower" around or behind the rose on the left.

And here you can see sketch:

Så vad tycker ni om min Shabbiga stil? ;)

So what do you think of Shabby-me? ;)

4 kommentarer:

UlrikaT sa...

Supersnyggt! Jag har också köpt en hel hög med dukar på loppis, billigt och bra! :)

Petra sa...

Oh så fin LO. Har du virkat duken själv:)?
Kram o riktigt trevlig helg.

smuulan sa...

Hej! Du maxar alla utmaningar du ger dig på din rackare **ler**! Hade tänkt delta i den utmaningen själv, men det är väl knppast någon mening nu, hahaha. Snygga stämplar till en LO måste jag säga, det är något som jag inte har provat särskilt mycket. Bara en gång när jag liftade dig i min "just roll with it". Du fixar shabby stilen också!
Kram!

♥ Annlouise ♥ sa...

Superfin!!! Älskar din lilla well-papp-fågel! Har du klippt ut den själv?
Kram

Related Posts with Thumbnails