söndag 27 februari 2011

{ Lera / Clay }



Igår, lekte jag och Antonia med fimolera. Hon har tjatat bra länge om detta men eftersom det är lite arbete att dra fram allt och tar tid att sitta med det så har det inte blivit av på länge men igår hade vi lite tid att sitta med det. Det roliga va att jag satt uppslukad av lera medan Antonia sprang fram och tillbaka mellan tvn och leran... Jag gjorde decos till mitt scrappande och hon små grejer till sina barbies, riktigt duktig är hon! :D

Jag gjorde, ballonger, bin, muffins, munkar, knappar, hjärtan, blommor och moln... allt jag kunde komma på. :) Jag har faktiskt redan använt två på en layout idag. :)


Yesterday, Antonia and I was playing with "fimo" clay, I made decorations for my scrapbooking and she for her barbie's. She loves to play with clay and I think it's fun too - it's just that it takes some time and work to do it... finally we did. The funny thing was that I sat focused a few a hours while Antonia ran between the TV and the clay... :)

Here is our work after they've been heated in the oven. I made buttons shaped like hearts, clouds and circles. I also made flower pins, balloons, bee'sm cupcakes, donuts, etc.

I have already used two in a layout today! :)


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

smuulan sa...

Men så roligt och så fint! Jättefiffigt att använda lera till scrapbooking, det kan nog hända att jag anammar detta i framtiden!
Ha en skön söndag!
Kramisar

Related Posts with Thumbnails