onsdag 6 juli 2011

{ Hos Farmor och Farfar }


I söndags va vi hos farmor och farfar på kvällsfika, det va mysigt! :) Jag tog ett kort på denna tjusiga lampa som de haft hela min uppväxt och som jag älskade som barn och gör fortfarande - den skiftar i alla möjliga färger och ser lite ut som ett vackert fyrverkeri med alla små ljuspunkter. Pappa och min farbror köpte den till farmor för 800 kr (ungefär vad en månadslön va på den tiden) i julklapp. En fin julklapp som varat i närmare 40 år. :) Skulle vilja ha en sån jag med men tror inte att de går att få tag på längre då jag har för mig att de förbjöds senare.


Så fick jag oxå syn på denna vackra tavla som min kusin har gjort till farfar i 80-årspresent! Ljuvligt vacker - när jag träffar henne på lördag ska jag fråga om jag kan beställa en vacker tavla av henne jag med.

Fick oxå två vackra broderade dukar av farmor som jag blev så glad för men har tyvärr ingen bild i mobilen på dem så de får jag visa ett senare tillfälle! ♥

Ha en toppendag!
Emmeli


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails