tisdag 13 september 2011

{ Åter igen bor vi på en byggarbetsplats }

Japp så är det... känns blandat när man fått så fint i de andra rummen att nu behöva stöka ner dem igen genom att flytta ut allt från kök och groventré men det är ju bara tillfälligt och det ska bli fantastiskt skönt och kul att få färdigt i köket, lilla toan och groventrén/ tvättstugan.

Efter överläggningar med mina kloka föräldrar så har det blivit så här. Jag avvaktar med klädkammaren då den inte är särskilt sliten, dessutom är det bara jag som går i den och för det tredje så är det på tok för mycket saker där så det blir övermäktigt att utrymma det rummet oxå - det vår vänta lite helt enkelt.

Istället så har vi kommit fram till att vi i samband med det nya golvet oxå ska tapetsera färdigt i dessa rum (yayyyy!) mycket smartare i och med att vitvarorna ändå ska ut men det innebär oxå att vissa saker måste bli färdiga väldigt fort.

Idag tog jag ledigt från jobbet för att hinna med lite extra. Igår kväll målartvättade och grundmålade jag taklisterna i kök, groventré och lilla toaletten. Slipade och spacklade. Började riva tapeter och skruvade ner några saker.

Så idag fortsatte målandet, jag målade första lagret takfärg på taklisterna i ovan nämnda rum, jag målartvättade fyra dörrfoder/karmar och grundmålade två. Flyttade ut resten av sakerna i kök och groventré. Rev tapeter och tog bort skruvar, krokar och annat väggfast.

Efter jobbet kom pappa och han målade taken och jag målade efter på taklisterna i de tre rummen. Sen fick jag hjälp av ♥ som grundmålade de andra två dörrfodren och fortsatte sen med första lagret vanlig färg på alla fyra fodren medan pappa och jag målade tak och lister. Mamma satte två nya vackra växter i trädgården som jag önskat mig och gjorde fint i trädgården!

Till sist började vi slita loss plastmattan i köket för att se hur hårt den satt. Den satt rätt hårt men skär man remsor så ska det nog gå bra - detta fortsätter i morgon...

Så, så här ser det alltså ut nu:





Dörrfoderna/karmarna lyser vita men det är två lager kvar...




Här har vi börjat riva den den fula plastmattan




Och så här snyggt är mitt vardagsrum med hela köket inflyttat...


I morgon ska jag beställa tapeter (kul!) riva loss plastmatta, måla så mycket jag hinner med...

Ska oxå visa något av det jag scrappade i helgen så stanna kvar! :)

Kram
Emmeli



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails