onsdag 7 september 2011

{ Sanna Vänner...}

Kommer ni ihåg den låten... Sanna vänner har man kvar när dom andra har gått, sanna vänner kan man alltid lita på.... som Carola sjöng...

Den låten dyker upp i min skalle efter en underbar eftermiddag och kväll tillsammans med Pernilla, tack vännen för att ni kom och förgyllde vår kväll!

Det är inte alltid så lätt att få tid att träffa alla man vill träffa och umgås regelbundet. Alla lever sina liv med jobb, familj och intressen. En del är extra svåra att träffa då de bor på avstånd men konstigt nog är det inte alltid de man träffar mest sällan. Det behöver heller inte bero på hur pass bra vän man är heller...

Jag har upptäckt att det tyvärr blir så att man inte träffar de fina vänner man har på nära håll då man ändå kan ses i princip när som helst då avståndet inte är så långt. Medan de vänner som bor långt i från kanske bara är på visit just den helgen eller att jag är i närheten och då tar man tillfället i akt att ses.... lite tokigt men så blir det nog lätt.

Pernilla som flera andra fina goa tjejer här i området har jag tänkt och velat bjuda hem många gånger och under en längre tid men tack vare att vi stötte på varandra häromdagen så blev det av - vi bestämde helt enkelt. Visserligen underlättar ju facebook en del - det är lixom lättare att slänga iväg ett meddelande än att lyfta luren med "risk" för att hela kvällen går som man behövt till en massa andra måsten och då blir det inte av. (inte för mig i alla fall *skäms*)

Så idag fick vi chans att ses! Snäll som hon är hade hon erbjudit sig att ta med något till fikat då hon ändå hade dagen ledig, jag nappade på erbjudandet och tackade så mycket. En liten kaka till kaffet skulle ju sitta fint. Jag fixade med kvällsfralla (köpt). Så kommer hon med en supergod smaskig chokladkaka med nougatglasyr som hon bakat, yum! OCH - supergoda knäckebröd och biscotti som hon oxå bakat och komponerat ihop - snacka om hantverk! Hur nice är inte det och som om det inte vore nog ett superfint vackert fat i sann Emmeli-stil hade hon oxå köpt till mig! ♥ Jag kände mig helt överväldigad måste jag säga. Tack, tack, tusen Tack Pernilla för allt och för ditt härliga sällskap!

Måste ju visa det fina jag fick och jag har "tjuvsmakat" knäckisarna och de va såååå goda, yum!









Visst är fatet helt ljuvligt fint? Love it! ♥


Kanske värdesätter man livet extra mycket en dag som denna, då man fått reda på att en så fin och älskad människa som Stefan Liv omkommit så plötsligt i en flygplanskrasch tillsammans med hela sitt hockeylag - det är då man förstår hur bräckligt och skört livet är och hur tacksam man borde vara för varenda sekund! Det är jag idag, TACKSAM för livet och allt det som berikar!

Kram på er och va rädda om varandra! ♥




Emmeli

Ps. I morgon ska jag försöka visa bilder på fler fina presenter jag fått för att jag fyllt år och/flyttat till nytt... och som jag är så glad och tacksam över... ♥

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails