onsdag 19 oktober 2011

{ Hemstilat }




Jag älskar verkligen att sätta mig en stund och frossa i inredningstidningar... det är avkoppling och mys för mig... MEN, jag har saknat en tidning som verkligen passar mig och min stil... ändå finns det en stor uppsjö av inredningsmagasin - känns som om det ploppar upp en ny tidning varje gång man går förbi tidningshyllan...

Så fick jag då tips från flera som känner mig och min stil via blogg osv samt att jag läst att flera tipsat om tidningen - nämligen Hemstilat...

Äntligen fick jag tummen ur och åkte ner till pressbyrån på lunchen för att kika i den. Jag har bara hunnit bläddra lite i den men jag älskar den redan... äntligen har jag funnit en tidning som passar mig och min stil! Wihoo va glad jag blir!! Hoppas verkligen att de fortsätter i samma stil och andra i kommande nummer för då har de mig som prenumerant! :)

Har prenumererat på många olika inredningstidningar; bland annat Family Living som jag hoppade på efter en tids prenumeration för Mama när Antonia va nyfödd... men tröttnade efter ett tag då jag tyckte att det va för mycket designprylar och allt va dyrt och extravagant.... roligt dock att se och läsa om kändisars hem...

Efter det blev Allt i hemmet en stor favorit, de har lite blanding på dyra och billiga alternativ, lite gör det själv och en hel del färgglatt... även Drömhem och trädgård gillade jag mycket även om jag allt som oftast hoppade över trädgårdsbiten...

Va riktigt förväntansfull när Hus och Hems "spinoff" Retro dök upp i somras men den passade ändå inte riktigt mig - åtminstone inte det första numret... det va lite för mycket 60-70 tal i starka orange och röda och gröna toner och mönster... väldigt mycket möbler medan jag gillar den bubbelgums glammiga stilen från det glada 50-talet, och då främst detaljer och inte så mkt möbler...

Har köpt/ fått ett och annat nummer av Elle interör, Hus och Hem, Plaza interör, Vårt nya hem osv men även om jag uppskattar att bläddra även i dem så känns det som om de är så lika från nummer till nummer det är i princip vitt, vitt, vitt rakt igenom och så klart svindyra designgrejer som visserigen man kan inspireras av men ändå...

Tove, gillar en del - men mest det numret när Elsa Billgren va med... sen har inte jag blivit så extremt fäst vid den... så man kan säga att jag hela tiden väntat på den rätta inredningstidningen för mig (och jag har långt ifrån läst alla med tanke på hur många som finns... fattar inte hur alla kan gå runt - men tycker det är kul med fler nichade tidningar... shabby/vintage inredningstidningar för de som gillar det, modern sparssmakad svart/vit stil för de som gillar det och en färgglad stil för oss som gillar det osv...

Sen händer det att jag köper bilagorna till aftonbladet och expressen på helgen som handlar om inredning för att de är så billiga och alltid hittar man något kul man kan riva ut och spara för kommande projekt...

Näe jag var nog ute efter en tidning med färg, personlig stil, lika väl billiga prylar som designprylar, mycket DIY-inspiration, hemma hos-reportage hos vanliga människor eller kändisar som har lite annorlunda stil... osv... det verkar som om Hemstilat har många av mina önskningar så jag ser fram emot att sätta mig i soffan ikväll med en kopp te, brasan tänd och att läsa lite mer i den! :)

Ni som har den, vad tycker ni? Skulle oxå gärna vilja veta vilken tidning som är er favorit när det kommer till inredning...


Sen vill jag oxå passa på att tipsa om den nya kreativa tidningen Inzpira som har lite av varje och sånt som jag håller varmt om hjärtat nämligen både scrapbooking, pysselprojekt, DIY, inredning, foto, dukning, recept (kanske inte riktigt min grej), och mycket mycket mer inspiration! Andra numret kommer ut i butik den 25e okt men jag fick nyss veta att Lilo på Mollys har fått sina redan idag så är ni riktigt nyfikna rekommenderar jag er att beställa ett ex. De kan oxå vara svåra att få tag i på hemmaplan om man inte har någon välsorterad tidningssäljare med många ex... ;)

Kram på er! ♥

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails