tisdag 8 november 2011

{ Inredningsfrossa }

I lördags va vi på en rolig utflykt... det har blivit lite juligt denna veckan för i tisdags träffade jag två tjejer och pysslade julkort, i torsdags åt jag julbord och i lördags va det julmarknad... riktigt mysigt!

Efter julmarknaden åkte vi vidare till Lammhult och Svenssons där vi åt nybakta peppisar och drack glögg... det va en riktigt härlig dag och det blev en hel del inspiration och en del handlat oxå! :)



Söta Antonia matchade den härliga ljuslyktan så bra - och ljuslyktan är ju så snygg (Antonia oxå, förstås ;))
Betongsvampen inhandlades på julmarknaden och har fått en plats i mitt "fina" land.
En riktig pippisäng hittade vi på Svenssons, det fanns ingen prislapp på men den va nog inte billig - annars hade jag gärna kunnat tänka mig att köpa denna säng till Antonia! ♥
Denna trampbilen fanns i en antikaffär i Lammhult som hade lite av varje... :)
De hade teckningstävling på Svenssons
Vi besökte oxå blomsteraffären som mamma arbetat i och där hittade jag en massa fint från IB Laursen... I like! ♥
Antonia älskar att klättra så hon och Sofie fick klättra en stund efter besöket på julmarknaden.
Finingarna på Svenssons ♥
Lättlunch på Svenssons Gårdscafé, yum!
Ännu en av mina favoriter, Lisbeth Dahl (danskarna de kan dem) fanns oxå i blomsteraffären i Lammhult.
Blogger-appen är jag inte riktigt överrens med - bilderna kommer i en salig oordning... därför blev det lite hipp som happ men fick ju iaf in bilderna i bloggen på det sättet...

Har insupit mkt inredningsinspiration så mer kommer... igår va jag på Designtorget och idag är det inredningsparty hos mig... så "more to come", stay tuned! ;)

Kramis ♥

Emmeli

1 kommentar:

Michaela sa...

Åå, gårdscaféet är så himla bra ju! Jättegoda grillmackor, bland annat ;)
Vilken mysig dag ni verkar ha haft... härligt! ha en underbar vecka också! kram

Related Posts with Thumbnails