måndag 16 januari 2012

{ Nu är glada julen slut... }

Jahapp... vart har jag tagit vägen, undrar ni kanske?! Ja... det kan man undra ;)...

Sorgligt nog har jag inte hunnit med varken, hem, hus, scrap eller blogg... men av ett väldigt positivt skäl... vad kan vara viktigare än Kärleken och Familjen?! Inget faktiskt... allt har sin tid och nu är det full fokus på detta... :)

Förra veckan fick jag i alla fall ner alla julsaker och pinaler... kändes lite vemodigt att julen som vanligt gick över så snabbt... och så mycket arbete det är för så kort tid. Ska ändå bli skönt att få lite renare på hyllorna och minska lite av plottret. Insåg att jag glömt att inhandla lite fina lampor till mina fönster som jag tänkt göra under julen undertiden att adventsljusstakar och stjärnor prydde och lyste upp fönstren, men det hade jag missat så jag fick låna några lampor hos mamma. Tycker det ser så trist ut när det är så mörkt i fönstren och jag älskar verkligen mysbelysningen...

Så här kommer några av mina favoritdetaljer från julen...

Lilla söta rådjuret kommer från mammas föräldrarhem, jag blev så förtjust i det att jag fick det av mamma... kanske är det en julsak men för mig får den stå framme i min stringhylla med favoritsaker nu när julen är över. :)

Antonia och jag hade en Photo shoot här inför julkortsfotograferingen, det resulterade i en hel del fina bilder av vilket jag gjorde ett litet fotokollage med washitape på en av väggarna därhemma. Även detta får sitta kvar ett tag till! :) Perfekt med washi tape som inte gör märken på tapeten.


I mitt hus (framförallt i köket) passar inget rött... Antonia hade istället dekorerat pepparkakshjärtan i andra härliga färger så som rosa, silver, grönt och lila... hängde upp dem i köksfönstret med rosa sidenband. Det blev riktigt fint... men de har tyvärr fått åka ner nu... men kanske de får komma upp igen nästa år om det inte blir så att hon gör nya! ;)



Ska verkligen försöka hålla lite liv här i bloggen men nu vet ni kanske vart jag håller hus om jag inte uppdaterar i tid och otid som förut... I'll be back! men vet inte riktigt när! ;)

Kram på Er! ♥

Emmeli

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails