torsdag 3 maj 2012

{ My Birthday 1a maj 2012 }

Nu ska jag berätta om vilken otroligt härliga födelsedag jag har haft!!

Den började med att min stora fina familj överraskade mig med sång och frukost på sängen. Jag blev så överraskad och glad - så uppvaktad har jag aldrig tidigare blivit i mitt vuxna liv så det va speciellt!

Antonia hade handlat några presenter med mamma när vi va i stan i måndags - hon skulle bestämma helt själv vad det skulle vara och det skulle vara rosa (eftersom det är mammas favvofärg). Jag fick en söt grytlapp i gummi som föreställde ett flodhästgap - rosa förstås... och en sten där det står puss & kram på samt rosa presentsnöresrulle... jättesött! :)

Anna hade gjort ett superfint kort och texten hon skrivit inuti gjorde mig otroligt rörd och varm i hjärtat!! ♥

Under dagen pysslades det kort från både Antonia och Olof... jättefint skrivna och tecknade.

Av min älskling Fredrik fick jag ett halsband av Thomas Sabo som jag älskar samt en tripp på tu man hand med honom framöver - I'm so looking forward to it! ♥ Min stora Kärlek!

Efter frukosten pysslade vi med inbjudningskort till Olofs kalas som han ska ha för sina kompisar, vi satt fyra runt bordet och pysslade. Tom Fredrik pysslade, han målade stämpelmotiv och sen gjorde han ett jättefint kort till mig - jag fick inte se något innan... han plockade bland mina scrapsaker och hittade lite av varje... så här fint blev hans kort till mig:

Fredrik kort till mig - ursäka den dåliga bildkvalitén då jag fotat med mobilen...
Insidan på kortet från Fredrik

Efter pysslandet gav vi oss ut på en härlig promenad i vår(sommar)vädret. Olof och Antonia på cyklarna och vi delade ut alla inbjudningskort.

Sen va det dax att förbereda mat och göra sig i ordning inför kalaset...

Jag hade bjudit in min och Fredriks familjer hem till mig i mitt hus, en sista gång och det blev ett riktigt lyckat och härligt kalas där bådas våra släkter fick ses alla på samma gång. Vi hade så roligt! Barnen va ute och lekte och hade det så kul de med, perfekt väder för kalas!

Vi åt pastasallad och cheesecake och sen fick jag öppna presenter... fick massor med fint: Kläder från Esprit, bodylotion från samma märke som min favvoparfym, en margereteskål i rosa, från mina föräldrar och syskon...


Här är det fina kortet Anna gjort åt mig! ♥

Så fick jag två helt ljuvliga böcker, "Från Loppis till Salong" från mina kära svärföräldrar, de känner mig väl - älskar ju sånt! :) Samt en härlig receptbok om whoopie pies, roligt med vackra bakböcker som jag fick av Fredriks syster med familj! Av Fredriks bror med familj fick jag en ljuvlig lilarosa orkidé i svart kruka. Superfin!! Hans barn hade slagit in presenter till mig oxå - lilla Alva hade handvirkat ett armband och Albin skojade med att ha slagit in en krona! :) De är för söta!!




Här är de fina böckerna, tyvärr missade jag att fota den vackra orkidén!
Min kära lilla mormor kom oxå på mitt kalas, blir alltid lika glad av att träffa henne och krama om henne - hon ger så otroligt mycket kärlek och värme! ♥

Även hon är en pysslig själ och mer personliga och välarbetade kort än hon gör har jag svårt att hitta någon att jämföra sig med - det ligger mkt tanke och kärlek bakom dessa kort och texter....



Och så några bilder från kalaset...

Presentöppning - här skymtas den vackra orkidén i bakgrunden...

Kära syster Isabella och jag

Och så en härlig actionbild tagen av Fredrik - mitt i "kaoset" :)

Det har varit den bästa födelsedagen sen barnsben - allt tack vare min älskade Fredrik, våra barn och våra familjer! De är fantastiska och jag är så glad och tacksam över att få vara del i detta! The more the merrier!! ♥

Stor Kram och tack till Alla som förgyllde min födelsedag genom kort, sms, hälsningar på facebook, telefonsamtal och grattiskramar... ni är BÄST!!

 Kram ♥ Emmeli


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails