måndag 14 september 2009

{ Fina gamla saker }




Mamma och pappa har börjat rensa ut en massa saker hemma, skönt tycker de... lite halvbra tycker vi barn, som har haft det så förspänt med att hysa saker därhemma.

Men jag förstår dem, det är inte så roligt att hysa på sina vuxna barns saker, i alla fall inte i alla oändlighet...

Det va roligt att gå igenom allt gammalt "junk" för man hittade faktiskt en hel del fint, och lite nostalgiskt blev det oxå mellan varven!

Bl a fick jag den fina servisen på bilden av mamma. Kommer så väl ihåg att många av mina vänner samlade på serviser när de va små och så fick de typ en kopp eller en assiett varje gång de fyllde år och i julklapp. Lite trist kan jag tycka att vid så ung ålder få porslin som känns som en evighet att användas, samtidigt ville man ju ha det alla vännerna hade.

Mamma va klok och tyckte inte alls att det va någon bra idé för det man gillade då brukar ju inte precis vara det man tycker är fint när man är vuxen. Men nu behöver jag inte vara utan en fin söt gammaldags retroservis för nu har jag en. Det är med en härlig sextiotalstouch och rosa - just the way I like it!

2 kommentarer:

Michaela sa...

gulligt..

Haha, måste bara kommentera din "a la emmeli - rosa glittrande grej" du har här på höger sida.. hihi, ser lite ut som nåt sånt man hade på kramkalas eller likn.. typ när man va 14 ...typ :) fast den är ju söt eller så.. så du inte tror jag klankar ner på dig nu :)

Anna sa...

Jättefin service. Jag eller vi fick har fått en jättefin matservis som Megs (Ps mamma) mamma har haft. En jättefin vit med guldkant. LOOOOVE IT! Ska bli så kul att få använda den sen när vi får större. Kul när man får användning av sånt :-)

Related Posts with Thumbnails