torsdag 10 september 2009

Typsnitt och Fonter


Jag äääälskar olika fina typsnitt och är ofta på jakt efter nya, som synes i rubrikerna till mina blogginlägg. Kruxen är ju att många fina har varken å, ä eller ö. Dessutom kostar ju flera av dem...

Jag har varit på jakt efter ett speciellt typsnitt hur länge som helst och har hittat ett liknande men det är inte det JAG vill ha... jag har i alla fall fått reda på vad det heter nu men det kostar...

Finns ju många fina gratisfonter på bl a http://www.dafont.com/ och oftast har de liknande fonter som de som kostar men de har ju då bytt namn och då är det inte så lätt att hitta. Det man får göra är att gå lista upp och lista ner och se i fall man hittar det.

En annan bra sida är What the Font där kan man ladda upp en bild eller lägga in en URL för att få namnet på fonten, det funkar inte alltid men om det är en relativt vanlig font så ska den finnas. Det är bra...

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails