söndag 25 oktober 2009

{ Lördagens antagna utmaningar }

Ha överseende med att det blir lite blixtar i korten, eftersom jag inte kunde hålla mig till morgondagen så får ni nöja er med lite blixt i fotona då det är så mörkt ute...

Lördagens antagna utmaningar:


1. Skissutmaning layout
En bild på mig och Antonia till mitt album (tror jag) bilden är tagen vid min kusins bröllop. En enkel layout gjord på cardstock, egengjort papper av distresser, dekorationer, thickers och de nya älsklingarna ADORNit (de små klistermärksbokstäverna)...

2. Färgutmaning layout - Använd endast färgerna brunt-grönt-turkost, det får förekomma röda detaljer
Bilder från när Antonia gungade i hängmattan hos Andreas moster, till Antonias album. Mönstrat papper, cardstock, ribbons, ett sött hjärta till ribbonet som jag fick av Jenny, två olika sorters thickers samt blomman jag hittade på loppisen.


3. Teknikutmaning layout - Använd minst 2 olika typsnitt på din titel, t ex thickers och utstansat.
En bild på mig och Antonia till mitt album (tror jag). Taget i augusti på Robbans 30-årskalas, där Robban för övrigt tagit de fina bilderna, en hidden journaling, knappar med floss i, två olika sorters thickers och typsnitt och ihopsatta blommor...



Gjorde här en dubbel LO men jag valde att endast ha bilden till vänster med i utmaningen...
Cardstock och mönstrat papper, blommor och pärlor på tråd...


4. Gör en layout baserad på de färger dina kläder har idag! Fotot får självklart ha andra färger.
Bilder från London till mitt album, ville få med så mycket som möjligt, fick låna fjärilsdiesen av Anna som man gör i QK revolution, så fina! Thickers och ADORNit, cardstock och mönstrat papper. Chalk och tyll.


5. Monochromisk Layout - Använd endast en färg, men i olika nyanser. Fotot får ha andra färger.
Bilder till mitt album efter hemkomsten från Englandsresan, det härliga välkomnandet, all packning samt en del av inköpen... har använt cardstock dots, mönstrat papper, thickers, ADORNit samt de supersöta blommorna...


Sen hann jag med denna som inte var bland utmaningarna
LO till Antonias album, hon står på köksbänken i Bella och Raz sommarstuga och sjunger för full hals inför det stora grillgänget som vi var, hon blev så överlycklig över alla applåder... använt material: cardstock, mönstrat papper, thickers, ADORNit, söta pebbles, chalk, charm i form av noter, spets som är dithäftad, små rosa hjärtanbrads, chipboardstickers (som jag lägligt vann i en utmaning) samt fågelstämplar.

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails