lördag 24 oktober 2009

{ Utmaningar och Tävlingar }

Det är som vanligt otroligt bra ordnat, Helena på Landstoken är en fantastisk driven arrangör! Vi kom dit på morgonen i god tid, för en gång skull! Mamma blev förvånad att jag kom så punktligt i morse -Det här måste verkligen vara något speciellt, sa hon som vet att punktlighet inte är en av mina starkaste sidor... :-/

Vi åt en god frukost och kaffe som en bra start på dagen innan det va dax att ta plats i den stora lokalen... arrangörerna tog emot oss och gav alla en varsin goodiebag... de hade verkligen inte snålat för i den fanns både brads i olika färger, klistermärksremsor, nån slags färg man har till vatten - typ vattenfärg ;), söta pebbles i lite olika färger och andra cardstockremsor i olika mönster..

Som vanligt får man ett program där det står om hur dagarna ser ut och vilka utmaningar som finns att anta båda dagarna...

Jag hann med fem av sex LO-utmaningar, den första va en skiss man skulle tolka, det va oxå den som skulle röstas fram vinnare på... det visste jag inte när jag gjorde den och eftersom det var den första och en väldigt svår skiss att tolka så blev nog den LOn den jag blev minst nöjd med, fast den blev fin så va den rätt enkel... ofta lägger man ju extra krut på den LO som röstas fram, men eftersom jag inte visste att det var den så blev det som det blev. Det finns så många erfarna och duktiga scrappare att jag ändå inte väntat mig något pris. Kul dock att se alla andras stilar och LO's, det ger mycket inspiration...

De andra utmaningarna som jag antog va: En LO med två typsnitt, en LO i färgerna turkost, brunt och grönt, monochromisk LO, och en LO där man bara fick använda färger på kläderna man hade på sig idag... eftersom jag hade min nya favvotröja i gråbrun, lila och vit så blev det i sådana färger...

Men alsterna får ni se en annan dag, förhoppningsvis redan i morgon om jag får tid och har ork att fota och fixa...

Maten då... idag har vi fått frukost, fika, lunch: pastasallad med kyckling och vitlöksdressing eller currydressing, fika, middag: kycklingwok med jordnötssås och sweetchilisås... och därimellan har det funnits fri tillgång till frukt, godis och dricka... så mat har vi fått äta - även om vi skippade fikorna och snabbade oss med maten... supergott va det i alla fall!

Så nu har ni fått en rejäl scrapbookingupdate för det är det enda jag haft i mitt huvud på hela dagen, som Frida sa - vi kommer antagligen drömma om scrapbooking i natt... :)

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails