lördag 24 oktober 2009

{ Underbar dag på Scrapmaran }

Idag har jag scrappat i hela ELVA timmar, om det inte vore för att Frida blev så trött, vilket jag väl kan förstå så hade jag nog suttit och scrappat ännu... men nu när jag sitter här i soffan tycker jag själv att det är riktigt skönt att få varva ner lite innan det är dax för sängen och nästa maraton i morgon...

Hela SJU LO's hann jag med, det låter kanske inte så mycket på elva timmar, men det tar tid, tid för inspiration, val av foton, val av papper, val av titel och text samt val av dekorationer... Sen tar det ju lite tid att sätta ihop allt oxå, men så roligt det har varit! Jag har en fantastiskt rolig hobby, många kanske tänker -Hur hinner hon, eller -Hur kan hon tycka det, -Va mycket pengar det måste kosta...

Jag resonerar så här, tid det har man egentligen aldrig, det gäller alltså att prioritera vad man lägger sin tid. Jag för min del hinner inte alls så ofta som jag egentligen skulle vilja scrappa. MEN därför är dessa helger helt underbara, inget man måste göra, ingenstans man måste vara... det enda är att Scrappa... så härlig känsla att man knappt har tid att äta eller ens gå på toaletten... man bara scrappar, scrappar, scrappar...

Visst det kostar en del, men det gör väl många hobbys och till mitt försvar så säger jag det att den här hobbyn är något man har kvar i generationer efter generationer om inte huset skulle brinna ner eller så... man scrappar på syrafritt och ligninfritt material för att fotona inte ska gulna och blekna och för att papperna inte ska vittra sönder och bli spröda med tiden.

Att det kunde vara så låg ljudnivå bland 115 scrappande kvinnor är egentligen rätt ofattbart, som många vet så kan det bli ett kacklande när så många damer i alla åldrar kommer ihop sig, men man har knappt tid att prata... man är så inne i sitt eget och så koncentrerad. Ändå är det väldigt roligt att man är ett gäng, då har man alltid någon att rådfråga, få inspiration av, byta saker med eller låna verktyg av. Perfekt!

Jag är så glad att Jenny och Frida delar mitt intresse och att jag har några scrappolare på nära håll!



Lördag morgon vid frukostbordet, spända och förväntansfulla!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails