torsdag 15 oktober 2009

{ Max Factors Makeupkväll }


Ikväll blir det makeup för hela slanten... jag ska visa de senaste trenderna och färgerna från Max Factor på Ericssons Färg.

Som i våras är två kvinnor utvalda att sitta modeller. En kvinna i 50-årsåldern och en kvinna i 30-årsåldern, på dem ska jag göra en vardagsmake och en festmakeup. Berätta, visa och tipsa om vad man ska tänka på, hur man applicerar produkterna och vad som kännetecknar varje produkt.

Max Factor fyller 100 år i år, det var 1909 grundaren och makeupartist Max Factor som började sitt eget märke till Hollywoodfilmerna han arbetade med.

Jag gillar verkligen märket Max Factor - precis som Gisele Bundchen,nytt ansikte för Max Factor, säger så är det märkernas makeupmärke. Det som har funnits längst, följt med och skapat trenderna och som gjort oss till de intresserade och modemedvetna kvinnor i är idag.

Att Max Factor sen klassas som ett vardagskosmetiskt märke, gör mig inget. De håller kvalité, bredd och är samtidigt mycket prisvärt. Sen har vi ju de märkena som kallas för finkosmetik Dior, YSL, Shiseido, Lancome, Clarins... you name it... alla märken måste jag säga har sin specialité... och det är olika vad varje person gillar med de olika produkterna och märkena. En del vill ha mycket pigment i skuggorna (inkl. jag själv) medan andra vill ha lite mindre då det inte bli fullt så skarpt och det är svårare att tona ner om man inte har kunskapen. osv...

I min sminkväska har jag en rad olika makeupmärken, men jag måste säga att om jag skulle välja ett schysst märke till bra pris så skulle jag välja Max Factor helt klart.

Dessutom har jag arbetat med deras produkter i flera år då jag va en av makeupartisterna i modelltävlingen Supermodel of The World...

Jag är ingen säljare, jag måste tro och tycka själv att det jag vill visa är bra och om jag med min övertygelse förmedlar detta så tror jag att det säljer bra ändå. Det brukar det göra! :)

Så ni som kommer - bered er på en förträfflig kväll! Kommer bli superroligt!

För er andra som önskar att ni anmält er, så kommer det fler chanser, nästa gång så får jag väl skriva ut i bloggen i god tid för platserna är begränsade och det blev fullt nästan på en gång. :)

1 kommentar:

Michaela sa...

...hade ju varit roligt att vara med på en makeup kväll.. Vilka brukar vara där? åldrar? antal? :)

När är nästa gång du ska dit??
kram.

Related Posts with Thumbnails