tisdag 5 januari 2010

{ Kalender från Burde }

Burde 5931-5937_1 Burde business_uppsl
Varje år är det alltid lika spännande och roligt att köpa ny kalender att fylla i födelsedagar, komihåg och annat inplanerat inför det nya året. Sen jag började blogga har jag insett att jag inte skrivit så mycket i Kalendern som både fungerat för planering och efterifyllnad när något hänt. Lite som en dagbok utan hemligheter för att komma ihåg. Nu när jag har min blogg så blir det ju att jag skriver det mesta där och då i lite utförligare form.
Har de senaste fyra åren köpt Burdes Business Kalender, de första två åren i A6-format och de två senaste i A5-format men inser nu att jag inte skriver tillräckligt mycket längre för A5-format, dessvärre insåg jag detta lite för sent. För efter mycket krånglande och väntande fick jag min kära kalender genom jobbet. De fick beställas extra eftersom det inte fanns i ordinarie sortiment. Så igår fick jag likväl beställa en på egen hand som jag betalar för. Det blir så trångt i väskan att ha med sig en stor kalender oxå. Ser fram emot när den kommer så jag kan börja fylla i allt livsviktigt! ;)

Den varianten jag började köpa förra året är en 4-in-1 alltså med plastficka fram och bak där man får med fyra olika typer av “omslagspapper”, jag scrappar mina med ett foto av min Sessa, det blir lite roligare och lite personligare tycker jag.

Ett bra tips på kalender tycker jag om man inte vill kosta på att köpa en personlig almanacka från just Personligalmanacka den är betydligt dyrare, men häftigt att man kan välja insidan och utsidans utseende med vad man vill ha med i sin kalender.
prod-fotoagenda-sv 
Dessutom finns det en annan superfin variant hos Önskefoto oxå där man får lägga in 12 bilder som hamnar inne i kalendern. Den tyckte jag va jättesöt och fin, kanske blir att beställa till ett annat år. ;)

2 kommentarer:

Michaela sa...

En personlig almanacka har jag detta år..och även förra :) Skitkul!! Nu kan man ju lägga in datum för födelsedagar, årsdag osv... :D

..kör på en sån nästa år ;) Du blir inte besviken! heh.
Jättefin den du köpte detta år också :) kram.

Annmi sa...

Jaa,visst ÄR Kalendrar roliga :)
Jag skriver i allt & ritar väder mm mm ♥...*Kram*

Related Posts with Thumbnails