tisdag 23 mars 2010

{ 4 år }

LO från 2010

Här kommer ytterligare en layout från helgen... jag har blivit kär i dessa cirklar och det blev jag redan när jag såg dem först hos Anna / Morfen, hon ger mig så mycket inspiration och jag älskar hennes glada och fantasifulla layouter... jag frågade henne hur man egentligen gjorde dessa cirklar på ett smidigt sätt och fick svaret att man ska använda passare. Så smart! Så efter att jag hittat en på jobbet så kommer det nog att bli fler layouter med härliga cirklar. Tack Anna för all inspiration, din hjälpsamhet och för att du är en sån fin vän!

Bilderna: Ja denna layout ville jag skulle rymma en massa bilder men så ville jag ju samtidigt att det skulle bli en scrappad layout... Vi firade att Antonia skulle bli fyra år... det va ett riktigt roligt och mysigt kalas och hela familjen utom en samlades i mitt trånga kök... totalt 12 personer... men finns det hjärterum så finns det stjärterum eller hur!? ;)

Material: Dessa underbara cirklar i sött prickigt papper från Doodlebug, glitter chipboard thickers, en cupcake urklippt från ett mönsterpapper och med jordgubben glazad med glossy accents... körsbären är även dem urklippta från ett mönsterpapper från DCVW. Härliga gardeniablommor som pricken över iet...

Tack för titten! ♥

5 kommentarer:

Sara sa...

Vilken fin lo! Jag tycker att det lätt kan bli rörigt med så många foton MEN inte här för du har ramat in dem så snyggt med cirklarna..kanon! Kanske ska ta och leta fram en passare..
Du inspirerar mig massor!
Kram :)

Morfen sa...

ÅÅÅÅÅH så fin layout!! Så perfekt med cirklarna som ramar in alla härliga foton! Vad roligt att jag kunde hjälpa till, jag älskar såna där enkla lösningar. Så fina ord också, jag blir rörd till tårar. Tack vännen för att du finns och ger mig så mycket energi och inspiration. Kraaaaaam

jenny/e.j.m sa...

Vilken underbar layout. Så många foton. Jätte fin.

Kram
Jenny/e.j.m

Erika/ Pyssling sa...

Hej!
Har precis varit in och tittat på dina fina layouter!
Gillar verkligen denna LO där du fått in så många (minnes)bilder från en sådan viktig dag!!!
Det blir verkligen jättefint med cirklar, så det var jag tvungen att lifta till den LO jag håller på med :-)
Vill tipsa om något som heter cirkelskärare, det är en passare med ett knivblad längst ut så man skär direkt. Väldigt fiifigt och finns bl.a. hos Slöjd-detaljer.
Ska fortsätta följa din blogg, som är fylld av inspiration.

Hälsningar från Luleå!

Kellis sa...

Hej!

Jag har kikat runt bland dina LO:s och gillar denna(men även mååånga andra också!). Denna gillar jag för att du på ett bra sätt får plats med massor av minnesbilder men även lite dekorationer utan att de försvinner bland alla fotografier. Då jag själv har tillfällen med många kort så letar jag alltid efter inspiration hur jag ska lyckas kombinera dekorationer och fotografier och fick såklart ett tips härifrån!

/Kathleen

Related Posts with Thumbnails