tisdag 23 mars 2010

{ Dagis Eken DT-Alster för MiMas }


Dessa söta foton har jag haft liggandes ett tag så när jag fick syn på det härligt prickiga och lekfulla pappret från BoBunny som låg i mitt DT-paket från MiMas fann jag inspirationen att scrappa dessa foton. Jag ääälskar prickar, det gjorde jag redan som liten men det är först den senaste tiden som jag börjat tycka om prickar så mycket. Köpte på mig alla prickiga papper jag kom åt på mässan i Karlstad så nu har jag lite att välja på hemma!

Jag har oxå blivit förtjust i att använda mönstrade papper som bakgrundspapper, det blir oxå lite livat men det gör oxå att man får vara lite sparsam med dekorationer, eller så är det så att jag inte får till det med en massa dekorationer på mönstrat papper, det är väldigt snyggt när man får till det.

Jag har länge varit sugen på att testa på det där med cirklar runt foton det ser så läckert ut. Jag norpade en passare på jobbet som låg inslängd i en hylla på konstruktionsavdelningen. Frågade om jag fick ta den och de tittade frågande på mig och undrade vad i hela friden jag skulle med en passare till! ;)


Så jag ritade ut cirklar och klippte ut... jag tog det superfina rosa metallicfärgade pappret. Dekorerade cirklarna med bling, rosor och de superläckra bladen jag hittade hos MiMas på mässan i Karlstad. Så fint med rosa ute i kanten tycker jag. Använde mig av två sorters alfabet till titeln och så vill jag alltid få med datum då fotona är tagna och till det använde jag mig av Making Memories Tiny Alphas.

Kika nu över till MiMas blogg för massor med mer inspiration och till shoppen!

Tack för titten! ♥


Ha det så gott!

4 kommentarer:

roolz sa...

tack.. =)

//roolz

Anonym sa...

Som vanligt jättefina LO gillade pappret du hade till cirklarna. Vi kan väl ses snart och pyssla tänkte att vi skulle inspirera stamparina KRAM Amy

Petra/Trollet sa...

Kanonfin LO, så snyggt gjort och cirkeln m rosorna var bara så WOW!

Sara sa...

Jag gillar cirklarna jättemycket, allt stämmer så bra ihop! Läckert!:)
Kram

Related Posts with Thumbnails