tisdag 30 mars 2010

{ S*Ö*T DT-alster för MiMas}

LO från 2010

När jag fick mitt ljuvliga DT-paket från MiMas blev jag helt kär i papperna som kom med... och lusten att scrappa lite äldre bilder kom tillbaka... jag har förmånen att ha flera kompisar som arbetar som fotografer och denna bild är tagen av Linda Broström Cabrera som fotograferar helt magiska bröllopsbilder. Kika gärna in hennes blogg...

Bilden: Är alltså från en fotografering som skulle främst användas till ett reportage i Expressens söndagsbilaga Hallå, ingen va gladare än jag att få sådana fina foton att ha för livet...

Material: Som sagt helt ljuvliga babypapper från Making Memories, Pitter Patter Sophie... som jag klippt i. Det gröna cardstocket är från Bazzill-serien och jag har målat en ram runt med svart tunn penna, detta syns inte så bra eftersom scannern inte tar precis hela layouten... jag har vänt på två "rutor" och stämplat med en journalingstämpel jag har hemma. Skrivit text och runt den ena har jag glossat med Glossy Accents och runt den andra med stickles. Supersöta band låg oxå i DT-paketet, här har jag knutit en söt rosett och veckat bandet över layouten. Gardenia blommor, en swirlstämpel som jag stämplat med och dekorerat med halvpärlor från Inkido. Samt grön foam-thickers med glossy accents på... allt material utom stämplarna hittar ni hos MiMas... däremot har MiMas andra likvärdiga och supersöta stämplar att kika på. Kika gärna in på MiMas Blogg för att få ännu mer inspiration.

1 kommentar:

Morfen sa...

WOW, den är helt otroligt snygg! Gillar att det är några rutor som "sticker iväg" och skapar lite oregelbunden bakgrund. Hur snyggt som helst! Kul med sånt fint foto också, men nu blir jag ju nyfiken på vad det var för artikel i expressen du var med i. Kram!

Related Posts with Thumbnails