tisdag 6 juli 2010

{ 8 is Enough }


Jag har ju några favoritbloggar som jag följer och inspireras av däribland Fialia... hon tipsar att Sockergrynet har en utmaning enligt boken "8 is Enough" som är en E-bok och finns att köpa och ladda ner på Ella Publishing. En väldigt intressant bok verkar det vara eftersom det är mycket lättare att köpa nytt när fantasin tryter och helt plötsligt står man där med hur mycket som helst och ändå känns det inte som man har tillräckligt... lite farligt faktiskt och väldigt dumt.

Man ska alltså skapa fyra alster med hjälp av endast åtta scrapföremål, som exempelvis mönstratpapper, punch, band, knappar blommor... man får räkna varje mönstrat papper som ett och varje förpackning blommor som en så man kan inte välja hur många som helst. Ett band är ett och inte en hel hoper... hoppas ni hänger med på vad jag menar!

Nu så kommer jag ju dessvärre inte hinna scrappa så mycket som jag vill men desto mer blir det surfing efter inspiration och när jag väl kommit iordning i min pysselhörna så ska jag minsann anta denna utmaning. Låter toppen.


1 kommentar:

Morfen sa...

Vad kul! Det där måste jag spana in!

Related Posts with Thumbnails