tisdag 14 september 2010

{ En LO av Antonia }


Här kommer en liten söt layout från Antonia som ääälskar att scrappa... hon är så rolig! När jag sätter mig vid scrapbordet ska hon genast dit och pyssla hon med, fast de senaste dagarna så har vi lekt fast jag har väl lekt lite passivt vid dessa tillfällen då jag scrappa lite så leker hon med dockorna och hon lämnar dockan Axel i skolan och lilla Anabelle på dagis. Sen går hon till jobbet och på jobbet leker hon att hon scrappar och när hon ropar på mig så säger "jobbet" precis som om jag heter det, antar att hon menar något i stil med "chefen".

Igår sa hon något väldigt roligt, hon vägrade äta när det va dags för kvällsmat och sen när vi skulle lägga oss och jag hade läst två böcker och vi hade släckt lampan säger hon att hon är hungrig (tror jag det) -Min mage gråter, säger hon sen. Då tyckte jag synd om henne och hon fick gå upp till Andreas och han fixade gröt åt henne men på vägen ner hör jag deras diskution. Andreas: -Men du har ju borstat tänderna? -Går mina tänder sönder då? Sen sa hon igen att: "Min mage gråter för att jag är hungrig". Så det blev en stor tallrik gröt och sen sängen igen... :D



2 kommentarer:

Morfen sa...

Sötsmulan! Så rolig kommentar "min mage gråter" - det är ju så det känns när man är riktigt hungrig. :) Jättefint scrap och så kul att hon skrivit på själv också. Kramkram

Anonym sa...

Hihi, va duktig hon är:) Vi som pratade om det här m småtjejerna o scrapandet förut. Min lilla Felicia är ju betydligt yngre än Antonia, men hon har faktiskt börjat kunna sitta still ett bra tag när det är Emil i Lönneberga på tvn. Jag vet... det strider mot min modersinstinkt att sätta en 18 månaders framför tvn. Men hon blir ju lugn av det själv också... och visst behöver väl hon också varva ner efter en tuff dag på dagis?! Jag tror att i måttliga doser så gör det nog bara gott;) Iaf... jag har tänkt att jag ska försöka få lite scrappande gjort under hennes tv-minuter... men har inte kommit så långt än, har ju alla 'måsten' som måste göras först *suck*! Har däremot målat o patinerat färdigt en utav smyckeshängarna som jag visade i bloggen förut! *Lycka* Ska försöka lägga upp bilderna i bloggen inom kort:)
Tänk när Felicia gör sin första LO, och dessutom skriver själv på den. *En mammas dröm* ;)
Vilken duktig "stor" tjej du har!
Kram,
Mli

Related Posts with Thumbnails