fredag 24 september 2010

{ MacGyver x2 }


Många layouter har det blivit med härliga Echo Parks papper... men man kan ju inte få nog och de är ju så härligt glada och somriga!

Bilderna: Det här är en liten rolig historia som jag ville föreviga. vi hade satt ihop ett hörn med billyhyllor i huset, för att det skulle bli så jämnt och rakt som möjligt så skruvade vi ihop dem. När vi sen kom på att vi ville ha en spotlight på hyllsystemet så blev det ju lite dumt. Vi visste om att det fanns en kontakt bakom men  vi ville helst slippa att skruva isär hyllorna samt plocka ner alla saker vi ställt dit. Då kom min bror aka Macgyver på den briljanta idént att hissa ner Antonia där bakom i ett lakan. Som mamma kändes ju inte den idén helt optimal men jag litar oxå väldigt mycket på min bror och hans ansvarskänsla så vi frågade Antonia om hon ville göra det, det ville hon. Hon fick testa att trycka i kontakten på ett ställe först innan vi hissade ner henne och det va svårare än vad vi trodde men tillslut gick det. Min bror hissade ner Antonia och hon satte i kontakten utan problem och hissade sen upp henne igen och hon hade jätteroligt och allt gick så bra så! Nu lyser spoten fint tack vare Antonia och min bror!
Material: Echo Park kollektion Sweet Summertime, glossy accents, blommor från Prima och knappar.

Denna LO gjorde jag på träffen i Vetlanda för ett par helger sedan. :)


5 kommentarer:

allram/ Jenni sa...

Gud så fin. Jag gillar echo park grymt mycket. Färgerna och bokstäverna är ju hur läckra som helst. Jag ska på scrapmässa på söndag så jag får nog köpa på mig lite mer echopapper tror jag + allt annat man "behöver" eller hur är det?

Morfen sa...

Vilken fantastisk historia! Skrattade högt för mig själv. Att bara komma på idén! Tur att han kom på den knasiga idén för nu fick ni ett jätteroligt minne. Jättefin layout! Kramkram

SaraG sa...

Vilken rolig historia!!

Mahlin78 sa...

Underbar historia! :-) Åh härlig layout!

♥ Annlouise ♥ sa...

Gillar verkligen alla dina LO's med Echo park-papprena, blir så sugen på att använda dom så jag får nog helt enkelt köpa ett gäng :-)!

Related Posts with Thumbnails