fredag 24 september 2010

{ Vallmohav }


Varje sommar spenderar vi tid på Öland, oftast brukar det bli flera veckor men i år blev det inte så mycket då vi flyttade under semestern. Däremot firade vi midsommar på Öland och då stod Vallmon i full blom som är en vanlig blomma (nästan som ogräs) på Öland, ett mycket vackert ogräs ;). I alla fall så åkte vi till ett av haven av vallmo för att fotografera lite innan det va dags att åka hemåt igen. Det resulterade i en massa vackra bilder att jag på denna layout inte bara kunde välja en eller två utan en hel bildserie, jag har en känsla av att det kommer att bli fler layouter från detta tillfälle.

Tycker verkligen att Crate Restoration passar så fint till dessa bilder i färgerna och blommorna i det mönstrade pappret liknar lite vallmon i fotona. Jag doodlade prickar runt det blommiga pappret som en liten inramning och så glossade jag två av de petrolturkosa blommorna med Rangers Glossy Accents, det syns inte så bra på bilden men det blev väldigt effektfullt. Till Crates Restoration serie finns det superfina passande borderstickers till och de har jag använt på denna layout. En söt pebbles fick vara med från Prima (AnnaLee). Ölands har jag skrivit med bokstäver från Jenni Bowlin, jag har verkligen fastnat för de runda minibokstavsstickersen (långt ord ;) ), tycker att det blir lite extra läckert och så använde jag de nya snygga blingdekorationerna från Prima, Say it in crystals (colorline 2). Superfina är de. Till titeln har jag använt Chipboard Thickers från American Craft (Flat – Robin’s Egg) gillar dessa då de har prickar på sig.
Hoppas ni blivit inspirerade att börja skapa med dessa underbara produkter och kanske testa att använda en bildserie av foton på en layout.

Materialet hittar ni hos LScrapbooking och mer inspiration hittar ni i LScrapbookings blogg! ♥

Tack för att ni kikade in!


3 kommentarer:

Maiden sa...

Wow vad du är kreativ!
Gillar denna layouten skarpt - du har verkligen lyckats matcha papper å blommor kanon!! :-)
Kram

allram/ Jenni sa...

Wow underbara foton och vilka härliga färger. Mums.

Kamilla sa...

ÅÅÅh så vacker LO :D
Du skapar så himla snyggt!!!

Du har en sak i min blogg :D
Kram kram

Related Posts with Thumbnails