måndag 6 september 2010

{ Nol-träffen }

 ( Tack ScrapLindas man för att du fotade denna bilden och tack ScrapLinda för att jag fick ta den från din blogg ;) tog inte en enda bild från träffen så jag räknar kallt med att både Linda och Tessan mailar mig sina bilder... så att jag kan scrappa dem sen. )

 Nu ska jag berätta lite om min helg! Det har varit en fantastisk helg som jag kan leva på ett bra tag nu! :D

I fredags va det bestämt att jag skulle till min go'a och snälla vän Anna i Göteborg, hon skulle inte själv på träffen men vi ville gärna träffas och jag skulle få sova hos henne så att jag inte skulle behöva åka så långt på lördagmorgonen... när jag efterjobbet på fredag eftermiddag skulle packa in i bilen och åka så ringer Anna och berättar att hon inte alls mår bra, tyckte så synd om henne då jag vet att hon sett fram emot detta lika mycket som jag. Så vi ställde in. Det va ju inte hela världen att åka på lördag morgon heller för den delen...

Så fick jag en snilleblixt har en annan helt underbar och fin scrapvän nämligen Tessan som heller inte bor särskilt långt i från scrapträffen så jag letade upp hennes nummer på eniro och skickade ett spontant sms där jag ställde frågan om hon hade lust att få en nattgäst i natt... :D lite wild and crazy men det måste man ju få va. Tyckte i alla fall att det kunde va schysst med ett sms eftersom vi aldrig tidigare pratat i telefon innan och bara träffats en gång, så att hon fick chansen att fundera på det och kunna säga nej om hon ville.

Tessan verkar vara lika wild and crazy som jag för hon ringde kort därefter och sa att jag va jättevälkommen att sova hos dem. Åh va glad jag blev! Tyckte det kändes så tomt i huset och kände ingen ork och lust till något innan det, det blir ju så när man är inställd på något roligt som inte blir. Iaf så fick jag eld i rumpan och började packa mina scrappsaker som jag inte hunnit med kvällen före.

Sen tog jag bilen och åkte mot Herrljunga istället... jag med mitt lokalsinne hittade dit med hjälp av ett par samtal längs vägen! :)

Det va så kul att träffas igen och man kände direkt att det va så enkelt, enkelt att umgås, prata och så glatt... precis som man känt varandra bra mycket längre och träffats oftare, precis som det ska vara med goda vänner med andra ord! ♥

Vi åt supergod thaimat och drack lite rött vin till. Hennes yngste son Musse va helt orädd och sa att han ville sitta i mitt knä och mysa med mig. Jag blev helt överväldigad och så glad att han ville sitta hos just mig. Så han satt hos mig resten av kvällen tills det va dax för honom att sussa. Sen kom storebrorsan och tuffingen Bobo hem från sitt första disco och han fick berätta allt om det. Så mysigt det va och jag kände mig så välkommen och nästan som hemma! När sötisarna lagt sig fick jag och Tessan en stund för oss själva att tjejsnacka i soffan innan hennes sambo kom hem. Då satte han sig med oss och vi pratade om intressanta saker hela kvällen och rätt så sent blev det oxå... men så är det när man har roligt tiden rusar iväg...

Måste oxå berätta vilket kanonfint hus de bor i, så charmigt och vackert både på utsidan och insidan. Inredningen va så fin, personlig och genomtänkt och jag fick ett eget gästrum på 3e (!) våningen... ja stort va det oxå. ;)

På morgonen bar det iväg mot Scrapträffen i Nol, både Tessan och jag va glada och förväntansfulla. Vi hittade dit rätt smidigt och kom relativt tidigt oxå för visst blev vi lite chockade av den lilla lokalen vi skulle sitta i till en början och de smala borden det skulle få rum tre personer med scrapattiraler vid... men det gick även det.

När vi kom fick vi en varsin generös goodiebag, eftersom jag va snabb på att anmäla mig och va bland de tio första som anmälde sig så fick jag en extra fin goodiebag... se bilden nedan:

Ja det kanske inte syns så jättebra på bilden men det syns att det va generöst. Goodiebagen kom från Scrap & Hobby (som oxå va på träffen med sin butik) och ett flertal andra sponsorer.

Tessan och jag tog plats till de tre tjejer som skulle komma senare och som vi ville skulle sitta ihop med oss. Däribland ScrapLinda som är en tjej som jag aldrig tidigare träffat men som jag fått väldigt fin kontakt med via nätet. Så kul att äntligen träffa henne på riktigt.

Finns det hjärterum så finns det stjärterum heter det ju och faktum är att vi fick plats, ska inte sticka under stol med att det va trångt men man fick hitta system för att förvara sina saker på andra ställen som på golvet istället för på bordet och jag fick ju faktiskt ihop 14 alster så... :)

Lina som anordnade träffen hälsade oss så varmt välkomna och nog kände man sig välkommen, det här var minsann ingen vanlig träff utan med det lilla extra det hade Lina sett till. När vi kom in i salen hade hon sytt och hängt upp en lång vimpel där det stod välkommen på. Hon hade gjort utmaningar för lördagen som vi fick på morgonen (söndagens fick vi vänta med till söndagen). Det serverades massor med god hemlagad mat, hembakt bröd och supergott hembakt fika. På bakelserna hade hon stämplat våra namn på... Ja hon hade då tänkt på allt och vilket jobb sen.

Vi satt och scrappade heeeeela långa dagen (som iofs kändes som bara en timme) gjorde alster för så många utmaningar vi hann och kände för, röstade på varandras alster och det va generöst med priser då det både lottades och röstades fram ett bidrag så alla hade verkligen chansen att vinna. Lina hade fått många fina och bra företag att sponsra vinsterna i tävlingarna. Det va minst sagt generöst.

Jag vann inget på lördagen men det gjorde inte så mycket för jag va så glad och nöjd för mina layouter jag hunnit med under dagen... även om det så klart är roligt att vinna.

På kvällen började det droppa av lite folk men vi var fem-sex stycken som inte gav upp förrän halv fyra på natten, det va verkligen en riktig mara och så roligt med fler lika scrapgalna som jag själv. När vi sen skulle lägga oss gick jag bara in till ett intilliggande rum (omklädningsrum) där vi blåst upp våra madrasser och lade mig. Somnade som en stock men vaknade ganska pigg vid åtta och vi satte oss efter frukosten igen för att fortsätta scrappandet.

Vid 10 körde det igång igen och vi fick nya utmaningar, denna gång så kände jag inte så mycket för någon, ingen passade riktigt min stil eller det jag kände för att göra just då så jag räknade inte heller med att vinna något alls under söndagen... MEN så körde Lina ytterligare en lottning för alla som var kvar på träffen. Vi fick ett varsitt nummer, mitt blev 14 och så drog hon just nummer 14, jag tror aldrig jag vunnit på en scraplottning tidigare så det kändes ju jätteroligt. Att sen komma fram och titta i påsen va överväldigande. Det va så mycket fint i den att jag blev helt till mig. Scrap & Hobby sponsrade detta priset själv och jag blev så glad och tacksam för det fina jag fick. Måste säga att det är en guldgruva, speciellt för vintagestilen men oxå jag hittade en hel del roliga saker jag inte sett överrallt... det kommer ni oxå få se längre ner. ;) Så besök Scrap & Hobby om ni inte redan gjort det.

Här ska ni få se vad jag fick i utlottningen:
Det va clearstampsalfabet, chipboardalfabet, papper med diecuts, stickers, blommor från reprint, superfina pins i olika färger och former, bling, superfina brads två olika paket, 3D-lack, burkar att altra, journaling från Basic Grey, jättefina band från making memories och sån där sammetstoft eller va det nu hette, har aldrig tidigare testat... Mycket generöst!

Sen började även söndagen lida mot sitt slut, det kändes vemodigt, men det är ju så - tror inte jag upplevt att tiden gått fortare någon gång än när jag är på scrapträff. Hem åkte jag lätt i hjärtat (om än dock trött) efter att ha träffat så goa och fina tjejer, ätit så god mat och scrappat hela helgen... och så klart med alla fina saker som jag fått och köpt.

Då jag är med i hundra-alsterutmaningen (vilket det dock inte känns som då jag shoppat en hel del på träffarna jag varit på)...så passade jag ju oxå på att shoppa på träffen som är ett av mina undantag... mina vänner som oxå antagit utmaningen på SS forum ville så gärna att jag skulle visa ett foto på vad jag shoppat oxå så därför ska jag göra det även om jag vanligtvis inte brukar visa shoppingbilder (inte längre iaf)...

Det här köpte jag:
Helt underbara kanstansar från EK Success som användes nästan på vartenda alster... älskar deras konstruktion på dem oxå så smarta och inte så klumpiga som ex Martha Stewarts (som visserligen är fina att se på de med). Halvpärlor från reprint, fiskarsblad (verkligen nödvändigt) så fina små alfabet från Jenni Bowlin i rund form, like a lot! Glue dots, några mönsterpapper och cardstock blev det, en bröllopsstämpel från inkido, runda spellbinders nestabilities (mycket bra köp) canvastavlor, cellofanfickor och ståltråden i läckra nyanser... så jupp det blev lite shoppat men jag måste erkänna att jag är så glad och nöjd med vartenda inköp.

Ja det va en fantastisk helg, kan inte säga det nog så många gånger och all heder åt Lina, hennes granne och medhjälpare Camilla, Linas go'a mamma som stod och fixade i köket hela helgen samt Scrap och Hobby som hade sin butik och sponsrade så generöst med priser.


Tessan, Lina och jag ♥. Tack Tessan för att jag fick ta bilden från din blogg och tack Maria som fotade med Tessans kamera. ;)

TACK ALLA NI FÖR EN KANONHELG! ♥

Ps. Jag har så klart redan skrivit upp mig på nästa års träff, wouldn't miss it for the world, can't wait! ;)

Mina fjorton alster får komma pö om pö, ligger som sagt lite efter med bloggandet av alster då jag fortfarande har en hel del kvar att visa från tidigare...

Detta blev ett låååååångt inlägg men ibland är det kul att få skriva lite oxå. ;)

Tack för att ni orkade läsa ända hit, ni är för goa! ♥♥

Kraaaaaam!

12 kommentarer:

Anna S sa...

Åhh, vad mycket fint du har vunnit och shoppat! Det är inte utan att jag blir lite sugen på att shoppa själv, men jag har många alster kvar innan det är dags... Tur att det finns folk som kan frestas lite för att öka motivationen ;)

Vilken härlig helg du verkar ha haft! Det var himla kul att läsa om den.

Kram Anna

Kamilla sa...

ÅÅÅh så roligt ni haft och vad mycket (absolut nödvändigt) du har shoppat :D
Kram kram

Tessalonika sa...

Ja det var verkligen en toppenhelg!!Tack för trevligt, glatt och inspirerande sällskap. Längtar tills vi ses igen;)
Kram kram vännen...

Anonym sa...

Klart du fick låna bilden, vännen!! Synd bara att det inte var jag som höll i kameran - då hade det blivit bättre bilder!! Ska maila dig alla sen (eller lägger dom i ett galleri, där du kan hämta ner de du vill, i originalstorlek)...

Såååå mycket fint du vann!!! Helt underbar påse, så klart du blev glad! Kul! Ska bli roligt att se alla dina alster sen med, vad många du hann med!

Ha det nu så gott, kraaaam! Och om inte annat, så ses vi nästa år!

Linapyssel sa...

Goa glaa härliga du....vilken roman...och va roligt det var att läsa!!
Värmer mitt hjärta att du också tyckte att träffen var bra. Jag tyckte att det formligen kokade av skaparglädje bland deltagarna trots att det verkligen inte var gott om plats...kan erkänna att jag blev en smula svettig i pannan när det kom horder med hungriga scrappare...med tonvis av bagage!!! Gulp!!!!

Smider redan planer inför nästa och jag hoppas att det kommer fortgå tills det blir September igen!!

Tack rara Emmelie för allt fint du skrivit och för att du kom och gjorde träffen till succe´

Stora kramar Lina

Petra sa...

Nu blir man allt lite shoppingsugen, jag har lååångt kvar till 100. Och så mycket du vann. Inte dåligt. Nu har du både papper o dekos ett tag framöver. Vällingtjejen nedan är superfin.
Kram
Petra

Mahlin78 sa...

Låter som du haft en underbar helg! Ska bli kul och se vad du skapade! :-) Kram

TesaB sa...

Åhhhhh, ni verkar ha haft en kalashelg!!! Så mycket kul, och såååå mycket fina grejer!!!! NJUT!

yvve sa...

Låter som en härligt helg.

Morfen sa...

Åh vad glad jag blir att läsa att du fick komma till Tessan och att du fick en trevlig kväll - det blev ju så snopet och tråkigt att styra om våra planer. Vilken härlig helg du haft och jag beundrar din energi som orkar scrappa så mycket en hel helg. Själv har jag begränsat mig till endagsträffar numera. Haha, jag börjar väl bli gammal. :P
Kramar i massor min fina vän!

Anonym sa...

Jag förstår att ni hade roligt (smålipar för mig själv nu :)! Älskar att läsa om allt ni gjorde och se bilderna!

Rebecca sa...

oj det var inge breda bord precis! Kram

Related Posts with Thumbnails