fredag 22 oktober 2010

{ Beautiful Blogger Award 2 }


För ett litet tag sen fick jag ju en superfin bloggaward av min scrapvän Kajsan! Att få träffa Sveriges Scrapmästare 2010 va i sig häftigt när vi sågs på träffen i Karlstad. Att Kajsan va precis så varm, söt, go' och trevlig som jag upplever henne på hennes blogg gjorde ju bara allt ännu bättre så klart! ;)

Åh va jag älskar denna hobbyn och allt vad den innebär, inte nog med själva kreativiteten och pysslet utan alla underbara människor man träffar och får lära känna. Jag känner mig så RIK på underbara och fina vänner - det är värdefullt!

Kajsan tipsade mig om Magdas Scrapfeber som håller på i detta nu, en superrolig CC kan man säga där man köper ett scrapfeberkit och få vara med i tolv kluriga, annorlunda men otroligt roliga utmaningar inne på Magdas forum... så det är det jag sysslar med just nu om kvällarna! :)

Så här löd Kajsans motivering om mig: Varm och go tjej, med sinne för lyftande färger och helheten i din blogg gör mig glad! Tack Kajsan för denna ärofyllda award, jag blev jätteglad! ♥

Awarden går till på följande vis:

-Kopiera awardbilden till bloggen för att visa att man fått den.
-Tacka och länka till den man fått den av.
-Nominera sju andra bloggare och länka till dem.
-Berätta sju intressanta saker om dig själv.

7 "intressanta" saker om mig:
1. Jag är inte särskilt förtjust i snö, det räcker med att det är vitt i december månad sen kan det vara vår en månad och höst en månad och varm högsommar resten för min del. ;)

2. Antar att ni redan misstänkt detta men jag är en Scrapoholic, det är inte bara en hobby för mig längre det är ett beroende... både på gott och ont ;)

3. Jag har bott i Stockholm i fem år och arbetat som makeupartist och även på mjukvaruföretaget Adobe.

4. Jag är en NÖRD! Vad gäller flera områden... inte nog med att jag är en scrapnörd, jag vill veta och kunna allt inom denna hobby (vilket är omöjligt) jag är en tekniknörd oxå, jag vill både ha och kunna de senaste nyheterna inom allt vad teknik och hitech heter... vilket gör mig lite stressad eftersom det aldrig kommer att ske... :D

5. Jag älskar inredning; kitsch, rosa, modern vintage, 50-60-tal, hattaskar....

6. Jag har otroligt svårt för att slänga och göra mig av med saker som har någon betydelse vilket resulterar i att det blir fullt väldigt fort i alla förvaringsutrymmen men jag älskar att frossa i förvaringslösningar både vad gäller scrapbooking och övrig förvaring.

7. Jag är en godisgris :)

Och dessa 7 personer vill jag skicka vidare Awarden till:

Anna/Morfen - En kär vän och Teamkollega på Svensk Scrapbooking, hon är toppen! Hon gör fantastiska alster, är ett fantastiskt stöd och alltid varm, go' och hjälpsam! ♥

Maritha/Dilorf - Oxå min Teamkollega på Svensk Scrapbooking, fantastisk på att alltid finnas till hands i forumet, håller koll och fixar med det mesta. Jätteduktig scrappare.

TesaB - Fick jag träffa på SS träff i Karlstad nu i oktober, hon och hennes mamma va bara så fantastiskt goa och trevliga. Hon gör helt fantastiska alster.

Petra/Peu - En supergo' och snäll tjej som alltid skriver så värmande och goa kommentarer man blir glad och upplyft av. Fanstastisk på kort men kan oxå göra jättefina layouter när hon väl gör det. ;)

Linda/Knorrigt - En färglad och inspirerande person som startat en ny läcker blogg om scrapbooking och inredning, väl värt ett besök!

Veronika Tingvall - En fantastiskt kreativ tjej med smarta lösningar på mycket. Hon delar med sig av organisering av album, scraprum och mycket annat intressant och så får man samtidigt se allt fint hon gör i sin blogg och då menar jag inte bara scrapbooking utan alla vackra ulldockor!

FiaLia - En tjej vars alster är fantastiska, stilrena men geniala. Älskar dem! Tar underbara foton oxå som hon visar upp i sin blogg.

Bonus: LILO, höll på att glömma en mycket viktigt person, förlåt! Du är ju given på denna lista, du skapar helt otroliga alster, du är en supergo' tjej som jag tycker mycket om! Inte nog med det så är du fantastisk på att plocka ihop otroligt fina kit och göra roliga happenings och utmaningar i Mollybloggen. Tack för det! ♥

Tack tjejer för att:

-Ni inspirerar, delar med er av glädje, tips och trix! ♥
STOR KRAM från mig!


6 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Oj, tusen tack, va glad jag blir!!
Detta gör mig ju extra glad eftersom du är typ min scrap-idol :-D
KRAM!!!!

Morfen sa...

Nämen ååååh vad du är gullig. TACK!!! ♥

Lilo sa...

Tack bästaste och sötaste Emmeli! =) Blev så klart jätteglad av dina fina ord!!! Ska ta itu med detta imorgon om minnet är med mig. En annan plockar och fixar med november månads kit och extrakit och annat. ;)

Lilo sa...

Fick syn på dina fiskar nu! De har fått massor av mat nu. Dottern tycker jag är "pucko", men jag har skrattat högt och gett dem mat. Så du ska nog inte ge dem mer mat idag. ;)

Linda sa...

Tack så mycket sötis!! :) Så glad jag blir, det var gulligt av dig! :) KRAMAR

Lilo sa...

Ops! Visste att min hjärna glömt något...

Related Posts with Thumbnails