fredag 26 augusti 2011

{ Roliga nyheter och efterlängtat inköp }



Visst är dessa vaser heeeelt ljuvliga!! Jag har velat ha en i flera år men varit för snål för att köpa en... det är konstigt med mig - är det billigt så kan jag impulshandla saker som jag knappt inte ens vet om jag vill ha eller inte just för att det är billigt men kostar det lite mer så blir jag supersnål... vet att det hade varit bättre tvärtom för då kanske man inte impulshandlat så mycket utan köpt fina saker som håller sig i längden, ska jobba på det ;).

I alla fall finns den härliga inredningsbutiken Spunk i kommunen - älskar deras sortiment. De har bland annat LOB, Koziol och billigare märken med söta muffinsaskar av porslin och andra söta inredningsdetaljer...

I Sävsjö är det gammaldags marknad idag och då har Spunk 30%, rean började redan igår så jag norpade den sista cerisa LOB-vasen som fanns och 30% gör en hel del (plus att jag fått lön) så nu pryder den så vackert mitt hem där hemma.


Hittade denna bild när jag sökte på rutigt golv just nu och det ser ju precis ut som ett Emmeli-kök eller hur och inte helt olikt mitt kök heller för den delen (inte som det kommer att se ut när det är färdigt) coolt! :D

Den roliga nyheten (väldigt rolig för mig iaf) är att mattläggaren äntligen ringt tillbaka om datum för när han kan komma och lägga in nytt golv i kök, groventré och lilla toaletten och det är om tre veckor, känns inte så långt bort för det är en del att förbereda tills dess. Ska flytta ut alla vitvaror och lösa ting, riva upp den gamla plastmattan osv... men å andra sidan kan jag inte göra allt för mycket innan det för jag måste ju kunna vistas i köket tills dess oxå ?! annars en bra anledning till att inte behöva laga mat ;).

Sist men inte minst:
Jag har bokat in mig på tre scrapträffar i höst - wihoo va skoj! Längtar massor! ♥
Denna hösten blir det: Enköping, Tenhult och Växjö... skönt med två träffar på nära håll faktiskt... annars va jag oxå väldigt sugen på Vårgårda och Nol men de va på samma datum som de andra så jag fick välja... kul att se lite olika för att se kunna gå tillbaka till favoriterna!

Nu är det snart helg! Gött!

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails