måndag 12 september 2011

{ Enköpings Pyssel-träff }

Nu ska ni få höra... :)

I fredags bar det av mot Vetlanda efter jobbet, där stannade jag hos min älskade mormor och fick äta supergod middag, som vanligt får man bestämma innan vad man vill ha på menyn. ;)

Sen kom mina vänner Sara och Anna och mötte upp där - vi tog en kopp kaffe/te och packade sen in oss i bilen för den långa resan mot Enköping... tur att man hade bra och pratigt sällskap för på så vis gick tiden fortare och resan va trevlig den oxå... förutom att det va lite krångligt att följa GPSen för den ville inte riktigt som vi ville, men vi hade roligt åt det oxå! :)


Här sitter vi i mormors kök och fikar! :)

Vi kom fram strax efter nio på fredagkvällen och då hade det redan kommit några tjejer så vi fick lite brått att se ut platser för vårt sällskap som va på sex personer och därefter utse sovplatser... enligt beskrivningen så lät det som om sovplatserna skulle vara i ett separat rum men så va inte riktigt fallet - det fanns inte mkt plats till luftmadrasserna heller men vi fick knöla ihop oss så det gick bra..

När vi ätit och installerat oss va det dax att sätta sig och scrappa och jag fick gjort hela två layouter på fredagkvällen. Kändes skönt att ha kommit igång redan på fredan för det gjorde det lättare att fortsätta sen på lördagmorgonen.

Vi va lite uppe i varv så vi gick väl och lade oss vid halv två tiden för att sen satsa på lördag"natten" istället - men det va inte helt lätt att somna... det va flera som låg och snarkade och eftersom vi lade oss senare än dem så tog det en stund att somna då man låg och lyssnade på det, det va oxå tänt i andra rummet som gjorde att det va ljust men till slut somnade jag oxå. Vid halv sex på morgonen vaknade jag då stackars Saras madrass, hade pyst ur all luft... så vi fick tränga ihop oss en liten stund på 1.60 madrassen där vi låg en stund alla tre. ;) men det blev inte mkt sovit första natten så man kände sig lite groggy på lördagen.

Lördagen flög iväg, minst sagt, han dock med elva layouter, varav ett tävlingsbidrag... kan dock erkännas att jag tyckte det va rätt trista tävlingar och otroligt strikta regler att jag inte orkade bry mig om dem alls. Bättre att scrappa sånt man vill istället - tycker jag.
Vi tog en sväng till affären, både för att få komma ut och få frisk luft samt att köpa dricka och lite godis.
Maten va god - men lite svårt att äta köttsoppa och tacos bland sina scrapsaker med risk att stänka på allt man har omkring sig... frukosten va god och tårtan, yum!
Stämningen va trevlig, de flesta va goa och glada och det va fantastiskt kul att träffa så många härliga tjejer som jag lärt känna på olika sätt via Svensk Scrapbookings forum och de designteam jag ingått i. Superkul!








Anna och Sara satt mittemot.


Jag och Katja



Jag brukar ta bilder när jag listat ut hur jag vill sätta fotona för att komma ihåg det sen när jag plockar bort dem och sätter dit papper... ;)


Sara och Helen/ Hegu




Kära Jenny satt bredvid mig och flödade av inspiration!




Jenny och jag




En bild som Sara tagit från lördagkvällen....


Jag hade inte heller tänkt att shoppa speciellt mycket och visst va jag rätt så duktig i alla fall men Scrap-Perra var där med sin butik och likaså en annan liten söt butik så nog va det svårt att hålla plånboken i styr. Så mycket fint det fanns som man alltid vill ha och som man nästan tror att man inte skulle klara sig utan... sen hjälper det ju inte till att man får tips av sina grannar på vad de köpt... :) Kul dock med så bra butiker på plats! :)

Sen hade jag ju med mig flera av Mollys underbara månadskit, DT-kit samt annat smått och gott som inhandlats från Mollys alla nyheter så jag hade superfint och inspirerande material att skapa av oxå! :)

Lördagen gav vi upp redan vid halv ett, då va vi rejält trötta men det kändes som om vi fått ut mycket av dagen i alla fall. Vi unnade oss några glas rött (och det gjorde bananflugorna oxå). Det va otroligt va mycket flugor vi hade i lokalen, jag trodde de hade försvunnit vid den här tiden men icke... slöa va de och otäcka likaså bananflugorna som kom som ett brev på posten så fort rödvinsflaskan korkades upp...

Lördagnatten slocknade jag gott i sängen, och sov som en stock tills Sara fick väcka mig klockan åtta och då va alla uppe och pratade och till och med frukosten framdukad - måste sovit hårt. ;)

Som alltid är söndagen (hemresedagen) den dagen lite loj, man vill hinna slutspurta det sista men ändå blir det svårt att få något gjort... hann med ett tävlingsbidrag på söndagen oxå men vann inte något. Dock ropades mitt namn upp på den sista utlottningen och jag fick fina textstämplar från InkyWings, trevligt!

Vid halv tre va vi färdigpackade och började köra hemåt igen, nöjda och glada efter en rolig helg!!

Tack alla ni som bidrog till den! ♥


För att slutsummera (har ju varit på ett antal olika träffar vid det här laget och alla har ju sina för och nackdelar).

På Plussidan
Övernattning i lokalen
God mat
Bra frukost
Bra butiker
Relativt rymliga bord
Supertrevligt sällskap
Trevliga arrangörer
Att man fick komma redan på fredagen
Att man fick sitta uppe och scrappa så länge man orkade och ville
Fina utlottningar och priser


På minussidan
På gränsen till för lång resa
Inga papperskorgar/påsar att slänga skräp i vid platserna
Saknade kaffe/ dricka på flaska, frukt och godis-bord
Saknade loppisbord (men ej ett måste)
Att man fick gå i strumlästen
För lite info på hemsidan (hade velat ha tips om både innetofflor, läslampa och papperskorgar att ta med)
För strikta utmaningar
Alla flugor
Svårt att höra de som informerade om tävlingar o dyl då de stod i andra änden av lokalen, mitt förslag hade varit att de stod i mitten av lokalen istället.

Hursomhelst har jag haft det trevligt och vissa plussaker väger betydligt tyngre än vissa minussaker, vissa saker har inget med hur träffen ordnades osv... det är bara min syn på det hela och utifrån de träffar jag besökt... hoppas ingen tar illa upp ;).

Jag vill oxå tillägga att jag beundrar de tjejer som arrangerar träffar i den här storleken, vilket otroligt jobb de måste lägga ner för att vi ska få komma och pyssla - det är inte att förringa!

Tror jag ska fortsätta göra mina utvärderingar när jag går på träff för det va ju roligt! :)

I veckan ska ni får se lite av det jag skapat, det ser jag fram emot att få visa er! ♥

Kram ♥
Emmeli

- Posted using BlogPress from my iPhone

5 kommentarer:

ulrica sa...

Hej svejs Emmeli,
Vi brukar snoka runt lite på våra deltagare och se om vi hittar något skoj och läsvärt om våra träffar och hittade då till dig :)

Vilken söt blogg du har, massor med fina foton och kul läsning.

Jag tackar stort för dom fina omdömena på plussidan och tar med mig minusgrejerna till framtida träffar :). Vissa saker ser jag att vi uttryckt oss lite oklart om på bloggen och info om papperskorgar, underlägg osv. måste ha totalt fallit bort för den infon har vi alltid på våra träffar så det ber vi om ursäkt för. Papperskorgar på borden tar vi till oss. Frukt, godis och dricka på bord ransonerade vi bort pga de rent av jävliga flugorna som inte ville lämna oss ifred på hela helgen.

Vi är superglada och ärade att ni kom så långväga ifrån, det uppskattas massor och vi hoppas förstås på att ni vill komma igen.

Varmaste hälsningar
Ulrica
( en av arrangörerna )

Michaela sa...

Åå FY va roligt ni verkar ha haft!! :D Du får visa några av dina alster här sen ;)

Hegu sa...

Det var sååå roligt att få scrappa med dig och de andra tjejerna hela helgen! Jag hoppas att det inte dröjer allt för lång tid tills nästa gång vi kan ses...

Lycka till nu med allt arbete hemma i huset...ska bli skoj att få se bilder sedan!;)

Kram
Helen

Annelie sa...

Hej Emmeli!
Även jag passar på att lämna några rader nu när jag varit här inne och läst hos dig.

Håller med om det Ulrica skriver - bu och bä är alltid bra att höra. När man roddar ihop en sån här träff under lång tid är det lätt att bli hemmablind.

Hälsningar
- Annelie -
ytterligare en av arrangörerna :)

Annette sa...

Nu måste jag bara iväg på en scrappträff!! Jag tror i och för sig inte att jag skulle få så mycket scrappat, men kul att träffas :) Enköping är ju inte så långt för mig, måste nog kolla upp det...

Related Posts with Thumbnails