tisdag 13 september 2011

{ Hoppla Pålle }




...och så en layout från helgen... blev helt kär i detta pappret som jag hittade hos Scrap-Perra i helgen och visste förstås vilka bilder jag ville scrappa till det. Pappret va i sig så gott som färdigscrappat men lite annat vill man ju lägga till. Jag va noga med att inte dölja något av det fina i pappret.

Hade tänkt mig wellpapp som botten på fotona men hade inget, inte mina grannar heller men Jenny va söt och erbjöd mig att riva lite i en gammal tidning från 1933... coolt så det fick bli bakgrunden till bilderna. Ett par pumps för 4.85 låter ju inte helt fel - eller hur? ;) Fick oxå veta vad de där roliga canvasfigurerna kunde användas till. I förpackningen ser det rätt trista och vita ut men så visade det sig att man skulle färga in dem med mist, glimmer glam eller dylikt och jag mistade med några olika färger och vips blev de mycket finare... nu pratar jag alltså om fjärilen, blomman och lövrankan på layouten... dessa hittade jag oxå i Perras shop. Använde clerastamps som journalingrutor, blommor och löv och så några spetsar och lite bling. Titeln blev mina nyinköpta fina runda alfabetsstickers från OA, älskar de runda extra mycket - tyvärr är det svårt att få tag i...

Nu ska jag förbereda ett eller ett par DT-inlägg för Mollys, ska bli roligt att inspirera er i Mollybloggen igen ;).


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails