måndag 17 oktober 2011

{ Min 80-talsfest }


Nu tänkte jag visa er en liten bildkavalkad med bilder från min 80-talsfest som gick av stapeln förra helgen. Så kul det är med temafester och när gästerna gått in för att klä ut sig. Så snygga!!

Kvällen gick lite för fort bara... men så här va det upplagt:

När gästerna kom fick de först gå en tipspromenad runt huset med frågor om mig. När de kom in igen fick de en välkomstdrink och började mingla runt. För att få fart på minglet lite så hade jag förberett ett lära-känna-varandra-bingo i festhäftena jag gjort. Eftersom jag hade så många kompisar som aldrig träffats förut och ville undvika att man bara satt och pratade med de man redan kände så tyckte jag att en sån lek va en bra "icebreaker" och det va lyckat. Alla sprang runt och snackade med alla precis som jag hade hoppats på.

När alla hade kommit, minglat en stund så va det dax för mat. En pastasallad med tortillachips, salta kex och ost, samt bröd va på menyn.

Efter det gick vi igenom tipsfrågorna... jag förklarade lite kring frågorna då de handlade om mig och mina vänner fick sig ett gott skratt åt mina utläggningar :). Faktum är att ingen hade alla rätt, inte heller elva rätt utan tio rätt fanns det tre som hade. Däribland min bror... men på utslagsfrågan vann Ludde.

Sen bad jag alla gäster att fylla i min "fyll-i-gästbok" jättekul för mig att läsa sen! :)

Så blev det presentöppning och så många otroligt fina och klockrena presenter jag fick - ja ni har ju sett i tidigare inlägg. Det tog en stund att öppna alla så min kära syster Isabella hjälpte mig att plocka fram efterrätten under tiden som va cheesecake med hallon, blåbär och skogsbär, yum! 

Tiden flög som sagt iväg... jag hade förberett 80-talsfrågesport men det hann vi inte med. Men en omröstning på bäst klädda fick vi ju inte missa så alla fick lägga en röst på en kille och en tjej.

Sen blev det dans på hallgolvet, lite snacks och en massa mingel och prat framåt natten! ♥

Vi höll på till halv tre, då gick jag och mina nattgäster till sängs efter en hellyckad kväll!

TACK ALLA NI SOM KOM OCH FÖRGYLLDE MIN FEST - DEN GLÖMMER JAG ALDRIG! ♥

Färdigfixad med make, hår och outfit... :)

Här kommer de första tillbaka från tipsrundan...

Mina kära arbetskamrater med respektive sjöng så fint för mig! ♥

Vrigstadflickorna!

Mingel i köket

Kära svåger och syster

Lite försnack och fördrink innan maten

Lära-känna-varandra-bingot

Här läser man och skriver för fullt! :)



Yngste festdeltagaren Alfred - så söt och snäll!


Mycket läckert 80-talspar!

Mat i allrummet


Mat vid soffbordet i vardagsrummet

Mat vid matsalsbordet i vardagsrummet

Vinnaren av tipsrundan Ludde (t v) och Jonas som rättade hans rad.

Jag med högen av alla fina presenter

Här öppnar jag den fina lampan ♥

Några av dem som såg på vid öppningen
Den fina skylten jag blev så glad för

Efterrätten



Vinnaren av bäst klädda 80-talskille: Kristian (fick en hemmagjord medalj)

Veronika blev den bäst klädda 80-talstjejen!!

Bodil och Olle visa upp sina dansmoves

Min vackra vän Emilia och jag

Mera dans! Bättre "tryckarlåtar" än de som gjordes på 80-talet - finns inte!

Jag och min fina syster Isabella ♥

Snyggt 80-talspar nr 2.

Dagen efter- frukost med nattgästerna... mysigt!

Emilia fyller i min gästbok...
Snygga Prinsen - helt 80-talsrätt!

Söta Pärla!

Är ni intresserade av att se frågorna från tipsrundan och annat från festen får ni hojta till... skulle ju förstås vara intressant va mina internetvänner skulle svara på dessa frågor! ;)

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails