onsdag 26 oktober 2011

{ Snygga Stringhylla! }


Åh va jag suktar efter att införskaffa mig en Stringhylla... det komiska är att det äldre paret som bodde i huset för mig hade Stringhyllor vart man än tittade - fullt på väggarna i arbetsrummet och i garderoben (!) Hallååååe ;) Tyvärr så blev det aldrig tillfälle att fråga om jag fick köpa en billigt - men det har väl inte ungått någon att dessa Stringhyllor blivit grymt poppis och det är inte lätt att få tag i några äldre till bra pris - de är nästan lika dyra som de nytillverkade...

Så jag suktar lite och så småningom ska jag köpa en vit/vit eller en svart/vit till köket. Vet faktiskt inte vilket det blir, vad tycker ni?

Först resonerade jag så att en hylla med vita hyllplan och svarta galvar skulle passa bra till golvet i köket och få ett lite tuffare intryck men sen tänkte jag att det kanske är bättre med både vita hyllplan samt vita gavlar så att det inte ger så stökigt intryck... mitt kök är ju redan fullt av färg (just the way I like it ;)) och jag kommer ha en del av mina favoritkökssaker på hyllorna så då kanske vitt inte är så tokigt... vill gärna höra er åsikt..

Sen känns ju de svarta gavlarna mer 50-tal än de nytillverkade helvitastringhyllorna ( om man nu vill åt den känslan, vilket man kan inte behöver?)

Här kommer några varianter som fanns uppställda på Svenssons:
Gillar tidningshyllan - snygg!

Den rosa hade gärna fått plats i lillans rum...


Svart är inte helt fel heller... fast inte i mitt kök


Först tänkte jag mig en hellång hylla men efter närmare eftertanke så kommer det bli två vägghyllor ovanpå varandra som på bilden... fast den bredare sorten...

Diggar denna härliga 50/60-talshörnan... de mintgröna gavlarna är ju så coola! :D


I går gjorde jag en ny liten Smash book som jag ska försöka hinna fota och visa er senare... så kul det är att scrappa men jag håll på att bli gråhårig av min BIA som jag inte fått riktigt kläm på sen blir det ju inte lättare när man använder den så sällan och hinner glömma bort hur man gör men till slut fick jag iaf till det... :D

Önskar alla en fortsatt fin dag!


Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails