tisdag 1 november 2011

"Skoj hos Mormormormor" för Mollys


Åh blev inte ni oxå helt lyckliga när ni fick det färgglada kitet hem i brevlådan? Det blir jag iofs varje månad, det är som en julafton varje månad kan man säga för det är alltid några detaljer som jag missat på bilderna på tjuvtittarna i Mollybloggen så då är det lite extra kul när man får paketet och inte vet precis hur det ser ut eller vad det innehåller... :)

Först blev jag lite så där - ååh jag skulle vilja spara kitet tills jag framkallt höstens foton så att jag kan scrappa med dem, men jag känner ju mig själv och det skulle innebära att jag kommer att få vänta ett bra tag till och kitet ville jag ju börja skapa med direkt. Vad är då inte bättre än att rota fram lite äldre bilder som ännu inte blivit scrappade av olika anledningar. Jag tycker det är perfekt! Så jag letade i min fotolåda hemma som jag har för foton som jag vill scrappa och hittade ett gäng höstbilder från några olika år tillbaka.

Här har jag använt ett av de mönstrade papperna, både fram och baksida. Kraftpappret är en riktig favoritbakgrund för mig och passar så bra till höstfoton - eller det passar bra till allt. Det är en härlig kontrast till det färgglada tycker jag! :) Sen har jag lite slarvigt ritat bruna konturer runt pappersbitarna för att de ska sticka ut från bakgrunden lite.

Har använt den söta "knappen" eller vad de nu kallas med en räv på, supersöt! Tycker om det läckra alfabetet som va med i kitet oxå, lite extra stora bokstäver, de har jag oxå ritat en kontur runt för att de ska sticka ut lite extra. Det vackra bandet knöt jag runt "dubbelfotot". Så fick en av de vackra tygbradsen pryda nederdelen av layouten. Det tillsammans med journalingen och titeln tyckte jag räckte som utsmyckning på denna layouten.

Visst är det så härligt enkelt att scrappa med färdiga kit? Jag älskar det nu när jag tyvärr fått så mkt mindre scraptid än vad jag tidigare haft, att ta fram ett av Mollys kit gör att det faktiskt blir av att jag sätter mig vid scrapbordet för annars blir det nästan för svårt att välja bland alla grejer man har...

Nu finns kitet dessutom till nedsatt pris och snart kommer det ett nytt rykande färskt kit hem i brevlådan... *längtar*...

Ha det så gott!


Designer för Mollys ♥

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails