onsdag 2 november 2011

{ Pysselmys med systrar och mamma }

I vår familj gillar vi att vara kreativa och pyssla på olika sätt och vis...
Mamma kom med ett superroligt förslag; hon hade bokat in oss tjejer i familjen, utom Sofie som inte va så värst intresserad. Så jag, mamma och mina två vuxna systrar åkte igår till ett ställe där vi fick sy och använda hennes brodyrmaskin. Det va såå roligt och tiden gick i ett nafs. Man höll till i en jättecharmig drängstuga ute på landet.

Jag sydde bland annat den här söta brödkorgen... jag ville haft turkost tyg men det fanns inte och jag va lite osmart som inte tog med eget... men gillar den ändå. En lite mindre modell än min brödkorg från Stelton. Valde samma "strof" som mitt väggord nämligen "Njut en liten smula...".

Till hallen gjorde jag ett svart stoppat hjärta md texten Välkommen på...

Jag gjorde ett par saker till som inte hann bli färdigt, men antingen får jag sy klart det hemma eller får vi komma tillbaka och slutföra det... så kul det va!!

Jag har lånat mammas symaskin länge och har egentligen önskat mig en symaskin till och från i 10 år men så har det kommit andra saker som prioriterats före. Har lånat andras symaskiner i omgångar men nu tycker jag nog att det är dax för mig att skaffa en egen så den här står på min önskelista till jul:
Singers jubileumsmaskin, digital med ett flertal finesser och den är ju sååå snygg!!

En gammal hederlig singer från tidigt 20-tal?!

Hittade denna söta annonsen på nätet och det är en reklamannons för Singer symaskiner i tidningen Husmordern 1921.



Äger ni någon symaskin? Använder ni den och Vad brukar ni använda den till?

Igår va det sypyssel så jag fick avstå från min ordinarie pysselgrupp som träffas varannan tisdag, men ikväll vankas det pyssel igen hos en annan tjej... ska bli så kul! Det är underbart att få pyssla med olika saker! :D

Kram och Ha en Fin dag! ♥

Emmeli

Ps Lyssnar på Takidas album: The burning heart, så bra! Kan varmt rekommenderas! ♥

2 kommentarer:

hönapöna sa...

Åå... vi var på snabbvisit på det där stället, verkade så mysigt!
Och ja, jag har två symaskiner som det går sy allt möjligt fint på. Det är bara det att man ska hinna med också :-)

Lilla07an sa...

Joodå. jag har en symaskin. En husqvarna för att vara exakt. Men den syr mest i papper :) Ibland kan det komma nåt litet tyg den får jobba med också men det är sällan.

Related Posts with Thumbnails