onsdag 18 januari 2012

{ Emmeli DÅ & NU }

Japp, många skepnader har jag minsann haft under mina 30 år... det blev jag varse när jag letade efter bilder till festhäftet jag hade på min 30-årsfest... här ska ni få se! :)

Detta var väl i början på 90-talet, syns det? ;) På tre av bilderna är jag på väg till "partyn" eller hemmadiscon... jag älskade verkligen att dansa redan då! :) En bild på mig när jag håller en orm (eller egentligen en kopparödla) ett annat stort intresse för mig på den tiden... sen måste jag ju visa hur "cool" jag va när jag hade min jeansväst och tshirt under det... mamma gillade det inte men det gjorde jag! Den lilla bilden är från 1993 då jag fick min första CD-spelare, ni må tro att jag blev glad! :)

Här ser ni oxå lite blandad kompott från 80-talet mest... Snygg jeansoutfit med snusnäsduk, den "världsvana" Emmeli skulle åka själv på sin första tågresa som bar till brevvännen och sommarkompisen i Sthlm (att mamma sen sprang efter tåget med min bag är en annan historia... men som gjorde att jag hade tågskräck rätt länge efteråt)... En femårig Emmeli går brudnäbb i fin mintgrön stass, och så en av mina favvosysselsättningar, klä ut mig själv och andra - här är min kusin John ett offer för det. :)


Sminkintresset började tidigt... på den tiden va jag riktigt mörkhårig och jag hade drömmar att bli modell och/eller makeupartist... jag blev det ena och lite hobbymodell... ;), Så här ser ni bilder på både sminkjobb och modellande samt en utekväll på Caféet och en Emmeli som sjöng Last Christmas på en julfest...


Mer modellande och mer makeupjobb, halloween 2003 va riktigt kul, va med i tidningen SOLO för ett hårreportage, gick modevisningar på köpcentret a6 i några år, blev korad till a6 webmiss, turnerade som makeupartist för Supermodel of the World i några år med makeupen och va tärna i Sävsjö Kommuns luciatåg.


Här ser ni fram och baksida på en pärm jag har gjort kollage på... som sagt många skepnader, hårfärger, stilar och hårlängder... vad sägs om det knallröd/orangea håret längst ner till höger... "stureplans"-Emmeli i mitten av collaget och längst ner till vänster...

Här ser ni Rock-bruden Emmeli i mitten och Ginger-Spice längst ner till vänster... Emmeli under makeupskolan, gymnasiet och till och med en liten bild från när jag gick i ettan...


Dessa bilder har jag nu framkallat för att scrappa framöver är det tänkt men eftersom jag hade dem i datorn tänkte jag ändå bjuda er på en ego-bildkavalkad a'laEmmeli... nu utmanar jag er att göra detsamma, I dare you! ;)


3 kommentarer:

Michaela sa...

KUL att se!! :)

Louise sa...

Va Antonia är lik dig! =)Det var speciellt den bilden när du och din kusin klätt ut er, en riktig kopia!

Anna sa...

Åh vad kul att se och vad det väcker minnen till liv hihi. Du är så fin på alla bilder! Saknar dig! Kram kram

Related Posts with Thumbnails