onsdag 21 december 2011

{ Jul i vårt HUS! }


Hej på Er!

Jag som fick sån raketfart i bloggandet i början av december, men så blev det knall fall i och med att jag fick lunginflammation förra veckan... innan dess var det väldigt mkt att göra både på jobbet och hemma vilket gjorde att jag inte riktigt lyssnade på kroppen som behövde vila :-/... nu är jag dock tillbaka i gemet igen. Julstädat har jag oxå fått och tänkte att jag skulle visa mina favoritstilleben och detaljer på mitt julinredda hem! :)


Dessa vackra änglar i härlig vintagestil inhandlades förra helgen och jag älskar den!

Mitt söta lilla luciatåg som jag tycker så mycket om har jag fått från kära mamma och pappa i julklapp för några år sedan.

Nytillskott även detta dock ett gammalt lite nött rådjur som mormor hade hemma hos sig när mamma va liten, mormor gav den till mamma och när jag fick syn på det hemma hos mamma blev jag så kär i det att hon gav det till mig. Nu får det stå på köksbordet så att jag ser det hela tiden! :)


Här i köksfönstret har jag hängt två av Antonias dekorerade pepparkakor. Hon fick va med kusin Allis när hennes farmor va på besök och dekorerade pepparkakshus och pepparkakor - jag blev jätteglad! Bredvid ser ni kottängeln som Antonia gjorde på dagis för två år sen, har ramat in ängeln i ett hjärta som är klätt med nejlikor och doftar ljuvligt!

Ännu en sån där vacker pappdekoration (eller vad de kallas för)... love it!

Måste ju visa den vackra julbuketten jag fick förra helgen, den pryder köksbordet just nu! ♥

Sist men aboslut inte minst - utan snarare den jag gillar mest, är den vackra ängeln som min mor och far har gjort åt mig (och till alla mina syskon)... pappa har fixat stommen och elen och mamma syttklänning och stylat... älskar att se den lysa i fönstret! :)

Granen ska få ett eget litet inlägg tänkte jag!

Hoppas ni mår bra i julstöket och att lugnet börjar infinna sig - här känns det ganska så lugnt, åtminstone på hemmaplan. På jobbet är det fullt ös, slutspurt i morgon... sen tar jag jul - kanske blir det en liten snabbtripp för att handla någon liten julklapp till... vi får se! :)

Julkram på Er mina  kära bloggläsare! ♥

Inga kommentarer:

Related Posts with Thumbnails