tisdag 6 december 2011

{ Var är min Mojo?! }


Usch jag kan bli så frustrerad på mig själv ibland... jag kan gå hela dagarna på jobbet och längta tills jag kommer hem och får sätta mig och pyssla men när jag kommer hem så är inspirationen som bortblåst och tröttheten ett faktum :-/.

Jag vet inte hur många gånger jag gått in i scraprummet och klappat lite på alla fina saker för att sen gå ut i tv-rummet igen och slökolla på en film... visst är det mysigt att se film oxå men jag vill ju scrappa!!

Två saker det kan bero på är att jag inte är helt nöjd med belysningen samt att arbetsytan är belamrad med saker... svårt att städa när man har så mkt grejer. Därför skulle jag behöva komma på ett bra sätt att möblera om i mitt scrapprum samt fixa bra arbetsbelysning...


Men mer då? Snälla scrappvänner - kan ni inte tipsa mig om vad jag ska göra för att få tillbaka min mojo? Kanske även tips på bra belysning och lättåtkomlig och överskådlig förvaring vore tacksamt! ♥

Som en klok scrapvän förklarade för mig så kanske det inte är så konstigt att mojon är borta just nu efter allt renoverande och inredande hela sommaren och hösten... och det va skönt att höra för då gick det upp ett ljus även hos mig att det kanske inte är så konstigt - men än dock frustrerande...

Jag vill SCRAPPA NU! Fast nu när jag varit duktig och tränat hårt 45 minuter så blir det nog en film sen läggdags... kanske lite klappande och plockande i scraprummet på sin höjd!

Kram på Er!

Ps. Känns skönt att vara tillbaka i bloggandet igen... trodde nästan att bloggen glömts bort så dålig som jag varit på att uppdatera, tack ni som är kvar som kikar in och kommenterar... ser att räknaren börja närma sig 40.000 unika besökare på nästan precis två år - inte illa- det är nog värt en liten tävling det, eller vad säger ni?? 


3 kommentarer:

Hegu sa...

Jag tycker inte att du ska känna någon press på att du måste skapa något...städa och ändra om lite i ditt rum så kanske suget kommer. Så fort jag börjar omorganisera lite i mitt scraprum så brukar jag bli sååå sugen. Annars kan jag rekomendera att surfa runt lite...just nu har jag fastnat på youTube och det är ju sååå inspirerande!! just nu kan jag inte få nog av Shimelle...som scrappar upp och ner för att vi som tittare ska se bra...:)

Jag hoppas att din mojo snart kommer tillbaka...du kanske bara behöver lite vila!

kram
Helen

Anonym sa...

Jag tror också på lite vila och lite städande. Även om ditt scraprum är otroligt fint så brukar lusten att skapa komma när man plockar runt bland sakerna. Jag har precis omorganiserat mitt rum och det känns superbra.

Och en sak till.... Kom och scrappa med mig någon kväll! Då kan vi hjälpas åt att få fart på skapandet!

Kram, Pernilla

MiaS sa...

Du har ju varit kreativ ända sedan du köpte huset. Inte konstigt att du behöver en paus, jag tror inte man kan vara kreativ hela tiden utan man måste få pausa och ladda om.

Det kanske räcker med en bordslampa? Jag har urkass takbelysning i mitt kryp in men med en bordslampa/skrivbordslampa tycker jag det funkar fint.

Jag kan ibland bara städa runt bland mina scrapprylar, det är liksom gott nog. Kanske rensa ut lite och sälja? Men vem vet, mojon återvänder nog under julhelgen. När Antonia leker med sina julklappar och du får tid över :)
Under tiden - se på TV och njut!
kram

Related Posts with Thumbnails