tisdag 19 januari 2010

{ Scrapträff i Karlstad }

Är det inte så typiskt att min dotter fyller år på samma dag om de har en scrapträff i Karlstad... det är visserligen 30 mil bort men nu råkar det vara så att min pojkvän bor där och vad hade inte varit perfekt än att åka dit den helgen...läs inbjudan här...

Även om jag tror att lillungen inte har en susning om vilken dag som är hennes födelsedag så har jag inte hjärta att "byta" dag bara för att jag är ego och vill träffa en massa andra härliga scrapvänner och få massa inspiration... nä det går ju bara inte -eller?

Sen kostar det ju lite oxå, visst får man mycket för pengarna men nu har det blivit några oförutsedda utgifter det sista och kommer att bli lite extra då jag har en hel del skoj inplanerat så jag måste nog avstå den här gången även att det tar emot... :( man kan inte få allt.

Den 6e vankas det istället barnkalas - undrar just om jag ska bemöda mig med att baka en egen tårta eller om jag ska köpa en... jag är ju inte av den husliga typen direkt. Jag kan nog om jag vill, det är bara det att jag oftast inte vill. Däremot älskar jag att inreda och hålla det lite personligt och fint här hemma och SCRAPPA det är där mitt pyssliga sitter. ;)

4 kommentarer:

Morfen sa...

Men du.. det går inte att göra en kompromiss? Att komma en av dagarna till scrapträffen? Vet inte om man kan boka bara en dag, det var bara en idé. Fast.. barnkalas är också väldigt roligt. Jag är inte heller nån tårtmakare precis, men jag kan inte annat än tipsa om superenkla tårtbilder och fjärilar på det.. Tänk en rosa tårta med fjärilar på? Min dotter älskade det.
Här är tårtan:http://www.wilfli.se/news.php?ID=26
Här är fjärilarna: http://www.tartpinglan.se/webshop/frmSearchProduct.php?srhString=fj%E4rilar
Man behöver ju inte göra en glasstårta.. Icas chokladbottnar med chokladpudding och jordgubbsfyllning är ju också supergott och så grädde på.
Det var bara lite ivriga tips på kvällskvisten inte meningen att skriva en hel roman. Kramkram

Morfen sa...

Hoppas att det löser sig med scrapträffen, då ses vi ju där! Det skulle vara jättekul - och gör du glasstårtan kan du förbereda den veckan innan så behöver du inte oroa dig för den. :) Kram!

Milli sa...

Jasså karlstad säger du :) Tur man läser din blogg och får reda på saker som händer bara 8 mil härifrån hehe.. Brukar du vara i Karlstad? Var jättefin scraphörna du hade. Kanske skulle ta kort på min med, fast jag saknar mitt scraprum jag hade i huset.. Det var rosa det :D

Milli sa...

svarade i min blogg men klistrar in texten här också ifall du inte har koll där...

Det är min systers son :) Är så van att alla vet vem Liam är så jag skriver inte alltid att det är syrrans son hehe..
Jag bor i Arvika :) Jobbar i Charlottenberg som är några kilometer från norska gränsen. Och ja det är lätt att handla där, är väl den ända nackdelen hehe.. Men det är kul och speciellt när alla nyheter ramlar in.. Du får ta med dig Jenny nästa gång du åker upp så hon kan hälsa på mig tycker ja :D Har inte tänkt på denna träffen.. Är sån som inte åker iväg själv på träffar. Brukar alltid åka ihop med någon och då är det mycket roligare. Har varit på 3 dagars träff i Norge några gånger och 2 gånger i Karlstad..

Related Posts with Thumbnails