måndag 15 mars 2010

{ Syskon 1987 }

LO från 2010

Denna månaden har Svensk Scrapbooking en utmaning med 80-talstema! Riktigt kul utmaning måste jag säga så självklart hoppade jag på... gör det du oxå... man har till sista mars på sig att lägga upp sitt alster i galleriet.

Bilden: Är tagen hemma i mammas och pappas kök. Eftersom vi då va fyra syskon som va rätt täta i ålder så hade vi otroligt roligt tillsammans. Vi lekte ofta mammor och barn, minstingarna fick vara barnen och de kördes runt i dockvagnar utan själva liftarna... jag ville ju så klart ha minstingen som bebis och eftersom jag va äldst så va det oxå jag som bestämde ;). Bella fick snällt nöja sig med brorsan som va en lite äldre bebis! Så kul vi hade!

Material: Svårt att hitta riktigt skrikiga 80talsfärger i neon och liknande men jag älskade oxå mintgrön, lila och pastellig rosa så det va nog lite blandat... tyckte ändå att jag hittade fina färger och papper. Jag har fått låna en symaskin som jag tänkt passa på att använda flitigt. Så kul det va att sy i papperna. Använde min fiskars kantstans till de prickiga papperna, thickers från AC i härligt rosa, en underbar brad på en cupcake i tyg och bling, 1987 av pink paislee's, lite glossy accents på blomman jag klippt ut från ett mönstrat papper... lite ribbons... här kommer lite detaljbilder oxå!




Tack för titten! ♥

1 kommentar:

Anonym sa...

Psssst: Nu är det inte långt kvar tills du får veta vem du ska vara påskhare till!!

För du ska väl fortfarande vara med?

Kram ScrapLinda

Related Posts with Thumbnails