onsdag 1 september 2010

{ Min fina tjej }

Alster 11/100

I helgen va jag i väg på scrapträff trots förkylning, det va inte alls så smart men trodde i min enfald att jag va bättre och envisheten tog överhanden och jag åkte. Blev dock sämre på söndagen igen vilket inte va så bra alls... i alla fall så fick jag gjort några härliga layouter.

Jag va på Scrapnets scrapträff utanför Höör i Skåne, ett gammalt charmigt Gästgjuteri satt vi i och Scrapnets butik va rätt över gården. Det va en chamig men nästan lite kuslig "spökstad" så där. Underliga och annorlunda hus som såg nästintill obebodda ut... ja annorlunda helt enkelt!

Det va inga utmaningar på träffen vilket jag saknade lite men mina kära scrapvänner Amy och Jenny som oxå va med på träffen kom på idén att utmana varandra istället så vi kom på flera utmaningar som vi alla tre skulle göra.

Min utmaning va relativt enkel, att göra en monokromatisk layout eller ett kort. Jag har gjort detta två gånger tidigare men faktiskt aldrig med färgen rosa så jag tyckte det va dax för det.

Bilder: Det är roligt att scrappa lite äldre bilder ibland oxå, har så många fina kort som väntar på att få bli scrappade men nu va det dessa vackra korts tur, min kompis Mårten Hellebro som driver HellebroFoto med sin fru har tagit dessa vackra kort på min dotter.

Material: Mönstrade papper från doodlebug, den efterlängtade kvisten med "prismor" från Magnolia fick jag äntligen håll i, rosa stickles, rosa blommor, bakgrundspappret är från BoBunny, bling, organzaband, alfabet från doodlebug och American Craft.

Har många fler att visa men det får räcka för ikväll!

Kram och godnatt! ♥


4 kommentarer:

allram/ Jenni sa...

Rosa är fint. Det kan ju inte gå fel då. Hoppas du kunde ha kul på träffen trots din förkylning. Krya på dig.

Rebecca sa...

SÅÅ SÖÖÖT! Jättefint!

Tessalonika sa...

Vilken underbar LO i denna ljuva färg!!
kram

Sara sa...

Läckert! :)
Vilka fina kort :)

Kram Sara

Related Posts with Thumbnails